כמעט פי 6 תוך רבעון: מספר סוחרי הקריפטו ברובין הוד הגיע ל-9.5 מיליון

רק בחודשים ינואר-פברואר הצטרפו 6 מיליון משתמשים חדשים לפלטפורמת המטבעות הדיגיטליים של אפליקציית המסחר, בה ניתן לסחור בשבעה סוגי מטבעות, בהם ביטקוין, את'ריום ולייטקוין • והשבוע צפויה coinbase, המנהלת את בורסת הביטקוין הגדולה בארה"ב, להנפיק את מניותיה בנאסד"ק

6 מיליון משתמשים חדשים לפלטפורמת המטבעות הדיגיטליים של אפליקציית המסחר רובין הוד / צילום: Shutterstock
6 מיליון משתמשים חדשים לפלטפורמת המטבעות הדיגיטליים של אפליקציית המסחר רובין הוד / צילום: Shutterstock

זו הייתה שנה מוצלחת במיוחד לשוק הקריפטו, שהשווי המצרפי שלו חצה לאחרונה את רף ה-2 טריליון דולר. וזה לא רק הביטקוין, אלא גם האת'ריום ומטבעות וירטואליים אחרים שזינקו בעשרות ומאות אחוזים.

ומסתבר ששיגעון הקריפטו לא נעלם מעיניהם של המשקיעים בפלטפורמת המסחר  הפופולרית רובין הוד, שחשפה לאחרונה כי ברבעון הראשון של 2021 סחרו בקריפטו 9.5 מיליון ממשתמשי האפליקציה - כמעט פי שישה יותר מאשר ברבעון האחרון של 2020. רק בחודשים ינואר-פברואר הצטרפו 6 מיליון משתמשים חדשים לפלטפורמת הקריפטו של רובין הוד. לשם השוואה, בחודש ממוצע בשנה שעברה הצטרפו כ-200 אלף משתמשים חדשים. 

ברובין הוד השיקו אפשרות למסחר בקריפטו כבר ב-2018, אך לא חשפו את הנתונים עד כה. במסגרת הפלטפורמה שלה ניתן לסחור בשבעה סוגי מטבעות, בהם הביטקוין, הביטקוין קאש, האת'ריום והלייטקוין. 

 
  

קוינבייס הגדילה הכנסות פי 9 ביחס לאשתקד

בתוך כך, בימים הקרובים צפוי להתרחש אירוע משמעותי מאוד בתחום הקריפטו. קוינבייס (coinbase), ענקית המטבעות הדיגיטליים המנהלת את בורסת הביטקוין הגדולה בארה"ב, מתכוונת להנפיק את מניותיה בנאסד"ק ברביעי הקרוב.

לקוינבייס יש 56 מיליון משתמשים, והיא נחשבת למותג בולט בזכות המוניטין שלה בתחום שנחשב לעתים לאפור ותחת סיכון של פריצות ומעשי תרמית. בנוסף, האפליקציה של הפלטפורמה נחשבת לידידותית יחסית למשתמש.

בשלושת החודשים הראשונים של 2021 בלבד, הצטרפו לקוינבייס 13 מיליון משתמשים חדשים והכנסותיה הסתכמו בכ-1.8 מיליארד דולר - פי 9 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020. ההערכות הן שהרווח של החברה בתקופה זו הסתכם בכ-730-800 מיליון דולר.

המודל הכלכלי של קוינבייס מבוסס על עמלה ממשתמשים שקונים או מוכרים מטבעות קריפטוגרפיים, וזו גבוהה יותר בהשוואה לפלטפורמות מסחר אחרות. לדוגמה, אם אתם רוצים להשקיע 100 דולר בביטקוין, תשלמו כ-3.5 דולר לקוינבייס ולעתים אף יותר, תלוי בשיטת התשלום. בבורסה מתחרה בשם קראקן (Kraken) תשלמו בערך 1.5 דולר, ויש גם בורסות שגובות אפילו פחות מכך.

"ללא ספק הנפקת השנה בתעשיית הקריפטו"

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama, אומר כי "קוינבייס היא ללא ספק הנפקת השנה בתעשיית הקריפטו. החברה, שפועלת מעמק הסיליקון ומגובה על ידי טובי המשקיעים והקרנות החזקות ביותר, מציגה נתונים פיננסיים מרשימים מאוד ביחס לגילה הצעיר, ומשקפת את הציפיות הגבוהות משוק הקריפטו המתפתח.

"שווי השוק של גולדמן זאקס לצורך השוואה הוא 113 מיליארד דולר, בנק שהוקם בשנת 1869 ומחזיק נכסים בכ-2 טריליון דולר. שווי קוינבייס מוערך בכ-90 מיליארד דולר,  והחברה מחזיקה כיום נכסים בשווי של 220 מיליארד דולר. 

"אין ספק שעבור המש קיע הפשוט זו בשורה משמחת", מוסיף בקשי. "כעת ניתן להביע אמון בשוק הקריפטו מבלי לקנות את נכס הבסיס, ואף לקבל אליו חשיפה בתוכניות הפנסיה".