אדר' אלי פירשט, מהמתכננים הבולטים בישראל ויו"ר התאחדות האדריכלים לשעבר, נפטר

אלי פירשט היה מהמתכננים הבולטים בישראל והיה אחראי לתכנון פרוייקטים עירוניים רחבי היקף • בין השנים 2014-2017 היה פירשט יו"ר התאחדות האדריכלים

האדריכל אלי פירשט ז"ל / צילום: מזור-פירשט אדריכלים
האדריכל אלי פירשט ז"ל / צילום: מזור-פירשט אדריכלים

האדריכל פרופ' אלי פירשט נפטר היום (ג') ממחלת הסרטן בגיל 73. פירשט היה מהמתכננים הבולטים בישראל והיה אחראי, לתכנון פרוייקטים עירוניים רחבי היקף כמו תוכניות המתאר של הערים רעננה, כפר יונה וכפר סבא, תוכנית המתאר לדרום חולון, תוכנית תע"ש השרון, תוכנית האב לפינוי מחנה צריפין ותוכניות אב לערים ראשון לציון ורחובות. בין השנים 2014-2017 היה פירשט יו"ר התאחדות האדריכלים.

פירשט למד לתואר ראשון בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים והשלים לימודי תואר שני באדריכלות באוניברסיטת מניטובה בקנדה. במשך יותר מעשרים שנים הוא לימד במחלקה לארכיטקטורה, בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.

ספד לו האדריכל אורי מזור, שאביו, חתן פרס ישראל לאדריכלות אדם מזור, חבר אליו להקמת משרד האדריכלים פירשט-מזור לפני כארבעים שנים: "היכרתי אותו כילד, כשותף של אבי. אנחנו קולגות כבר שנים רבות. למדתי ממנו הרבה וגם למדנו יחד. היינו שותפים שמשלימים אחד את השני. היתה לי המון הערכה אליו ברמה האישית והמקצועית. הוא היה לא רק מנטור, אלא גם חבר וסוג של אבא".