דיווח: ספינה בבעלות רמי אונגר הותקפה ליד חופי איחוד האמירויות

רשת החדשות הלבנונית אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, מדווחת כי ספינה ישראלית העונה לשם Hyperion ומזוהה עם החברה הישראלית PCC, הותקפה שלשום ליד חופי איחוד האמירויות • בשלב זה, לא ידוע מהו היקף הנזק של התקיפה • זוהי הפעם השלישית שבה ספינה ישראלית מותקפת באזור

משמר החופים של איחוד האמירויות / צילום: Associated Press, Jon Gambrell
משמר החופים של איחוד האמירויות / צילום: Associated Press, Jon Gambrell

המתיחות בין ישראל ואיראן בזירה הימית נמשכת: רשת החדשות הלבנונית אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, מדווחת כי ספינה ישראלית העונה לשם הייפריון ריי ומזוהה עם החברה הישראלית PCC, הותקפה שלשום (א') ליד חופי איחוד האמירויות. זוהי הפעם השלישית שבה ספינה ישראלית מותקפת באזור.

בשלב זה, לא ידוע מהו היקף הנזק של אותה תקיפה. סוכנות הידיעות Unews המקורבת לאיראן דיווחה כי הספינה עגנה לפני תקיפתה בנמל אל-אחמדי בכווית, וכי מדובר בספינת מסחר הנושאת כלי רכב. בחודש האחרון, המערכה הימית בין ישראל ואיראן שהתנהלה כפי הנראה מתחת לרדאר במשך שנים, הולכת ומסלימה.

בשנתיים האחרונות מיוחסות לישראל עשרות פעולות כנגד אוניות איראניות. רק בשבוע שעבר, דווח בעיתון הניו יורק טיימס כי ישראל תקפה ספינה איראנית בשם Saviz כנקמה על תקיפת ספינותיה בים. עד כה, לא דווח על נפגעים בגוף, למרות שלחלק מהספינות נגרם נזק.

מהייפריון ריי נמסר בתגובה: "באונייה אין שום נזק והיא מפליגה במהירות מלאה במסלולה המקורי".