דיפ אינסטינקט מתל אביב גייסה 100 מיליון דולר: "נהיה חברת הסייבר הגדולה בישראל"

חברת הסייבר הישראלית דיפ אינסטינקט הכריזה על גיוס שמכפיל את הכסף שהוזרם אליה מאז ההקמה • הגיוס הובל על ידי ענקית ההשקעות בלקרוק והשתתפה בו גם אן ווצ'יסקי, מייסדת חברת הגנומיקה 23andMe וגרושתו של מייסד גוגל סרגיי ברין

מנכ"ל חברת דיפ אינסטינקט, גיא כספי / צילום: נופר חסון הנדלמן
מנכ"ל חברת דיפ אינסטינקט, גיא כספי / צילום: נופר חסון הנדלמן

חברת הסייבר הישראלית דיפ אינסטינקט (Deep Instinct) הודיעה היום (ה') על גיוס 100 מיליון דולר במסגרת סבב D. הגיוס הובל על ידי ענקית ההשקעות בלקרוק והשתתפו בו משקיעים חדשים נוספים כמו Tudor Group, Untitled Investment ואן ווצ'יסקי, מייסדת ומנכ"לית חברת הגנומיקה 23andMe וגרושתו של מייסד גוגל סרגיי ברין.

המשקיעים הקיימים של דיפ אינסטינקט שהשתתפו בסבב כוללים את קרן ההשקעות האמריקאית Millennium New Horizon, קרן Unbound מלונדון וקרן הגידור האמריקאית קוטו (Coatue). כולל הסבב הנוכחי גייסה דיפ אינסטינקט 200 מיליון דולר מאז הקמתה.

בשיחה עם גלובס נמנע גיא כספי, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, מלנקוב בשווי לפיו בוצע הגיוס. "אחת ההוראות של בלקרוק היא לא למסור את השווי של החברה ואת ההכנסות", אמר כספי.

בנוגע להכנסות, ציין כספי רק כי אלו עומדות "בטווח הגבוה של עשרות מיליוני דולרים" במונחי קצב הכנסות חוזרות שנתי (ARR). הגיוס הנוכחי הופנה כולו לחברה, ללא סקנדרי.

"נמצאים בקמפיין גיוס גדול"

דיפ אינסטינקט הוקמה ב-2015 על ידי כספי יחד עם ד"ר אלי דוד, חוקר בינה מלאכותית, ונדב ממן, יוצא צ'ק פוינט. דוד הוא המדען הראשי בחברה וממן סמנכ"ל טכנולוגיות. כספי עבד בשורת תפקידים בכירים בחטיבת הסייבר והביטחון של קומברס לפני שעזב ב-2011.

לאחר מכן כספי היה ממייסדי חברת טמרס טלקום, שהניחה כבל תת-ימי לחיבור ישראל לאינטרנט העולמי וכיהן כמנכ"ל שלה. בהמשך הוא היה ממייסדי הסטארט-אפ המימד החמישי, שפיתח טכנולוגיה לניתוח נתונים על בסיס בינה מלאכותית ולמידה עמוקה, וכיהן כמנכ"ל ונשיא שלו.

החברה שנסגרה מאז עלתה לכותרות בשל הצטרפותו של בני גנץ לתפקיד יו"ר שלה ב-2015 והופעתה בדוח מבקר המדינה הנוגע להתקשרות עם המשטרה. כספי פרש מפעילות פעילה במימד החמישי ב-2016 כדי להתמקד בדיפ אינסטינקט. גנץ הוא גם בעל מניות בדיפ אינסטינקט ומחזיק 0.55% בנאמנות.

דיפ אינסטינקט מגדירה עצמה כחברה הראשונה והיחידה שפיתחה טכנולוגיית למידה עמוקה כדי לזהות, למנוע ולנתח תקיפות סייבר בזמן אמת בכל נקודות החולשה של הארגון - החל מנקודות הקצה, דרך הענן ועד הרשת הארגונית.

לפי דיפ אינסטינקט, השימוש בלמידה עמוקה (התחום המתקדם ביותר בבינה מלאכותית, המחקה את דרך החשיבה והלמידה של מוח האדם) מאפשר לזהות איומי סייבר חדשים ולא מוכרים באופן אינסטינקטיבי, בניגוד למערכות אבטחת מידע מסורתיות שעוסקות בהגנה מפני איומים מוכרים ומזהות התקפות סייבר רק לאחר שכבר אותרה חדירה לרשת הארגונית או למכשירי הקצה.

החברה מעסיקה כיום כ-250 עובדים, מתוכם 150 בישראל והשאר בניו יורק, לונדון וטוקיו. "אנחנו כבר נמצאים בקמפיין גיוס גדול ובתהליכים מתקדמים עם מועמדים רבים. הכוונה היא להגדיל את מספר העובדים בארץ ל-250 תוך 3-4 חודשים ולהגיע השנה ל-400 עובדים בסך הכל בחברה".

היעד: הנפקה תוך שנתיים וחצי

לדברי כספי, התכנון של החברה הוא לצאת להנפקה בנאסד"ק בתוך שנתיים-שנתיים וחצי. "אנחנו צריכים עוד סבב גיוס כדי להגיע להנפקה ונצא לאחד נוסף בתוך 9-12 חודשים", הוא אומר. "כבר קיבלנו הצעות להפוך לציבוריים דרך מיזוג עם ספאק אבל אנחנו מעדיפים ללכת להנפקה בדרך המלך. ספאק מבטיח לבעלי המניות אקזיט מהיר ואולי מתאים לחברות שמדשדשות בשוק, אבל אנחנו יכולים לקבל שווי הרבה יותר גבוה ולהשפיע יותר על השוק דרך הנפקה. אני מאמין שתוך כמה שנים נהיה חברת הסייבר הגדולה בישראל".

זה יעד שאפתני מאוד, בזכות מה תהפכו לסייבר הכי גדול בישראל?
"יש לנו טכנולוגיה פורצת דרך כחברה היחידה שמביאה למידה עמוקה לסייבר וזאת הסיבה שחברות כמו LG, אנבידיה וסמסונג השקיעו בנו. אנחנו גם חברה שיכולה לתת פתרונות להגנה על כל הארגון החל מנקודות קצה ועד הענן שזה משהו שרק השחקנים הגדולים ביותר עושים".