ישראל מכינה משלוח של סיוע רפואי דחוף להודו

המהלך נעשה בהמשך לפניה של הודו לסיוע בשל ההתפשטות המהירה של המגיפה בשטחה, והמספרים הגדלים והולכים של מתים ונדבקים • כבר שישה ימים ברציפות שמספר הנדבקים החדשים ביום בהודו עולה על 300 אלף, כאשר אתמול הגיע המספר ל-320 אלף נדבקים

צוות רפואי מחטא את עצמו  / צילום: Associated Press, Rafiq Maqbool
צוות רפואי מחטא את עצמו / צילום: Associated Press, Rafiq Maqbool

ישראל מכינה משלוח של סיוע רפואי דחוף להודו, סיוע שיצא בימים הקרובים בטיסות מטען מישראל. המהלך נעשה בהמשך לפניה של הודו לסיוע בשל ההתפשטות המהירה של המגיפה בשטחה, והמספרים הגדלים והולכים של מתים ונדבקים. במשלוח יהיו מחוללי חמצן וציוד הקשור לכך, כמו גם ציוד רפואי אחר הנחוץ לבתי החולים שם.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "אחת המדינות שבה המגיפה מתפשטת בצורה כל כך אכזרית וקשה היא ידידתנו הודו. ראשית אני מבקש לשלוח בשם כל שרי הממשלה ואזרחי ישראל את תנחומינו לראש ממשלת הודו, ידידי, נרנדרה מודי, ולאזרחי הודו על אובדן החיים הטרגי שמתרחש שם. הנחיתי את ראש המל״ל לעזור בכל מה שיתבקש מצידם. אני מקווה שיהיה מאמץ בינ"ל, שישראל מוכנה להיות שותפה מלאה בו, כדי לעצור את הטרגדיה הזו. בשעה שאנחנו כאן שמחים אנחנו עדיין מבינים שחלקים גדולים של האנושות סובלים סבל גדול. בכל מקרה אנחנו מוכנים לעזור בכל דבר שיידרש".

כבר שישה ימים ברציפות שמספר הנדבקים החדשים ביום בהודו עולה על 300 אלף, כאשר אתמול הגיע המספר ל-320 אלף נדבקים. בהתאמה מספר המתים מגיע קרוב ל-3000 ביום. בקצב הזה, מספרם של המתים מהמגפה יגיע מחר ל-200 אלף . בתי החולים מלאים עד אפס מקום, מטופלים במצב קשה שוכבים בחוץ ורבים מהם מתים ללא טיפול. מלונות,ובנייני ציבור הוסבו למרכזי אשפוז. גם משרפות הגופות כבר קרסו, ואת הגופות מעלים באש בשטחים פתוחים בפארקים ומגרשי חניה.

מרחבי העולם מתחיל היום (ג') לזרום סיוע להודו. הבוקר הגיע לדלהי משלוח דחוף של סיוע מבריטניה, הכולל 100 מכונות הנשמה ו-95 מחוללי חמצן. גם גרמניה, צרפת, ארצות הברית ורוסיה הודיעו כי ישלחו סיוע.

מספר הנדבקים הרשמי בהודו מאז תחילת המגפה עומד על כ-17.6 מיליון, השני בגובהו בעולם אחרי ארה"ב, אבל לכול ברור שמדובר בנתון חלקי בלבד, ושבפועל מספר הנדבקים גבוה בהרבה.