למרות התנגדות מוטורולה: התקדמות במכרז צה"ל לדור החמישי בסלולר

נדחתה בקשת מוטורולה סולושנס לעיכוב הבקשה למידע שהוציא משרד הביטחון לפני המכרז לדור החמישי בסלולר • מפעילי סלולר וחברות מתחום התעשיות הביטחוניות מתעניינות בפרויקט

דור 5 בסלולר / צילום: shutterstock
דור 5 בסלולר / צילום: shutterstock

נדחתה בקשת מוטורולה סולושנס לעיכוב הבקשה למידע שהוציא משרד הביטחון לפני המכרז לדור החמישי בסלולר. כפי שפורסם בגלובס, מוטורולה סולושנס פנתה למשרד הביטחון מיד כשפרסם את הבקשה למידע, טענה כי המהלך פוגע בסודות מסחריים שלה, וכן העלתה טענות נוספות שמובילות לכך שעל משרד הביטחון להמשיך את ההתקשרות איתה כספק יחיד, שכן הרשת הקיימת בדור הרביעי שהיא סיפקה לצבא, תהווה בסיס לרשת הדור החמישי שצה"ל מתעתד להקים.

משרד הביטחון הסכים לפנים משורת הדין לבדוק את הטענות של החברה, ולכן משך את הבקשה, והשבוע, לאחר שבדק, שיחרר אותה לתשובות המפעילים.

העובדה שמשרד הביטחון וצה"ל ממשיכים בתהליך כפי שרצו מלכתחילה, מעידה לדברי פרשנים כי המכרז הוא עובדה מוגמרת, מה שיאפשר התמודדות פתוחה שתהיה טובה לצבא וכן מההיבט הציבורי.

על-פי הערכות בשוק, לאחר שיתקבלו התשובות של הגורמים השונים, הצבא ילמד את העמדות ואז צפוי לפרסם מכרז שמעורר עניין רב בקרב המפעילים, התעשיות הביטחוניות ויצרניות הציוד. בשוק כבר נרשמות התארגנויות ראשוניות, ובראשון אלתא ונוקיה, וככל הנראה גם סלקום צפויה לחבור אליהן. צפוי כי פרטנר תמשיך עם מוטורולה ואריקסון שסיפקו את רשת הדור הרביעי לצה"ל. בשוק מסתובבות הערכות שפלאפון עשויה לחבור לאלביט, אך פלאפון טוענת כי אין כרגע שום דבר סגור על הפרק.

במשרד הביטחון אישרו כי הבקשה לקבלת מידע פורסמה. ממוטורולה סולושנס נמסר: "מוטורולה סולושנס איננה נוהגת להתייחס בפומבי לסוגיות הקשורות ללקוחותיה".