הנפקת ש.א.ח.פ הנדסה: חברת השיווק שזורמת לבורסה בת"א

ש.א.ח.פ מציעה מגוון מוצרים המאפשר ללקוחות לרכוש את כל הדרוש להם תחת קורת גג אחת - One Stop Shop • לגבי שוק הפעילות מציינת ש.א.ח.פ, כי הוא מאופיין "במספר נמוך של מתחרים בעלי דומיננטיות גבוהה, מה שמוביל לתחרות אגרסיבית"

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

לצד רצף הנפקות חברות הטכנולוגיה הצעירות בתל אביב, חברה ותיקה מתחומי הפעילות המסורתיים עושה דרכה לבורסה המקומית. ש.א.ח.פ הנדסה שבשליטת המנכ"ל אורי (אוריאל) ברי, העוסקת ביבוא ושיווק מוצרי הולכת זורמים, פרסמה טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לפני הנפקת הון ראשונית (IPO) שהיא מקדמת.

ש.א.ח.פ, שנוסדה בשנת 1985, עוסקת כאמור ביבוא, בשיווק ובהפצה של מוצרי הולכת זורמים (מים, ביוב, גז, דלק, נפט, קיטור, כימיקלים ועוד), בעיקר לענפי הבנייה והתשתיות. לענף הבנייה היא מספקת בעיקר מוצרי צנרת ואביזרים נלווים, מוצרים לכיבוי אש, דוודים ומוצרי סניטציה, ולענף התשתיות מוצרי צינורות, מגופים, משאבות שסתומים, מוצרי פיקוד ועוד.

בש.א.ח.פ מסבירים, כי החברה מציעה מגוון מוצרים המאפשר ללקוחות "לרכוש את כל הדרוש להם תחת קורת גג אחת תוך חיסכון ניכר בזמן ובכסף", באמצעות יישום אסטרטגיה של One Stop Shop. עוד לפי החברה, היא מעניקה שירות לוגיסטי מלא "ליותר מ-300 לקוחות עיקריים פעילים בישראל, הן בשוק המוסדי והן בשוק הפרטי", וחוסכת להם זמן, עלויות, שטחי אחסון ועוד.

בין לקוחותיה מזכירה ש.א.ח.פ כמה מהשחקניות הבורסאיות הבולטות הפועלות בענפי הנדל"ן, הפרויקטים והתשתיות, ובהן אלקטרה, שיכון ובינוי, שפיר הנדסה, אשטרום ודניה סיבוס, וכן את חברת בזן, הטכניון, חברת חשמל, קק"ל ועוד. עם הספקים הבולטים של מוצריה נמנים גולן פלסטיק, חוליות אגש"ח ופקר פלדה, נוסף על כמה ספקים מחו"ל.

לגבי שוק הפעילות מציינת ש.א.ח.פ, כי הוא מאופיין "במספר נמוך של מתחרים בעלי דומיננטיות גבוהה, מה שמוביל לתחרות אגרסיבית", וזאת בין היתר "מאחר שחלק מהיצרנים פועלים גם בכובע של משווקים ובכך מתחרים עם המשווקים שאינם יצרנים" - דוגמת ש.א.ח.פ. ש.א.ח.פ מעריכה את נתח השוק שלה בכ-5%-6%, ואת היקפו המצרפי בכ-2 מיליארד שקל. החברה מעסיקה כ-60 עובדים, עיקרם בתחומי הלוגיסטיקה והתפעול, המכירות והשיווק.

בסיכום שנתי נפגעה ש.א.ח.פ ממשבר הקורונה, ולמרות שהיא מדווחת על שיא במכירות ברבעון הרביעי של השנה שעברה, הירידה בביקושים בין החודשים מרץ עד מאי אשתקד הובילו אותה לסכם את 2020 עם שחיקה של כ-9% בהכנסות, שהסתכמו בכ-83 מיליון שקל.

עיקר מכירותיה (כ-40%) הם של מוצרי אינסטלציה וכן של מוצרי כיבוי אש, שהיוו בשנים האחרונות כ-19%-24% מהמכירות. למרות השחיקה בהכנסותיה השנתיות, ש.א.ח.פ נהנתה משיפור תנאי הסחר של מוצריה וכן מצעדי התייעלות ומהוצאת עובדים לחל"ת, כך שהרווח הנקי שלה עלה ב-14% והתקרב ל-6.5 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של כ-5.5 מיליון שקל ב-2019.

פעילותה של ש.א.ח.פ מרוכזת בעיקר במרכז אספקה ראשי בקרית אתא, המשתרע על כ-10,000 מ"ר, ובו כ-1,800 מ"ר שטחי מחסנים, ובמרכז אספקה נוסף בפתח-תקווה, המשתרע על כ-2,500 מ"ר עם 700 מ"ר שטחי מחסנים.

לקראת ההנפקה מתכנן בעל השליטה ברי לאשר לו הסכם העסקה חדש בתפקידו כמנכ"ל באמצעות חברת ניהול, שמלבד תמורה שנתית של 960 אלף שקל יכלול מענק שנתי של 5% מהרווח השנתי לפני מס של החברה. בכוונת ש.א.ח.פ לאמץ מדיניות דיבידנד של חלוקת 30% לפחות מהרווח הנקי השנתי שלה.