75 ימי עבודות שירות למנכ"ל חברת Kone לשעבר בגין אחריות ניהולית

גיא קבילי נידון ל-75 ימי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקל בגין אחריותו הניהולית למנוע הסדר כובל, זאת במסגרת הסדר טיעון • גזר הדין הוא חלק מפרשה רחבה שעניינה קרטל חברות המעליות

גיא קבילי, מנכ"ל חברת קונה לשעבר / צילום: יח"צ
גיא קבילי, מנכ"ל חברת קונה לשעבר / צילום: יח"צ

בית המשפט המחוזי מרכז הטיל על מנכ"ל חברת קונה (Kone) לשעבר, גיא קבילי, 75 ימי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקל בגין אחריותו הניהולית למנוע הסדר כובל.

קבילי הורשע בעבירה לפי חוק התחרות הכלכלית בגין אחריותו הניהולית לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עבירה לפי החוק בידי התאגיד ועובדיו.

על-פי כתב האישום בו הודה קבילי, מאוגוסט 2017 ועד למרץ 2019 הייתה חברת קונה צד להסדר כובל עם חברת עלרד הנדסת מעליות, לפיו שתי החברות לא יתחרו על לקוחות קיימים זו של זו, למעט מכרזי שירות ציבוריים.

גזר הדין ניתן על-ידי השופט ד"ר עמי קובו במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים עוד לפני הגשת כתב האישום. קובו התחשב בהודאתו של קבילי, שהודה בהזדמנות הראשונה בחלקו הקטן בפרשה ולקח אחריות ניהולית ואישית בכך שסיים את תפקידו כמנכ"ל.

בית המשפט התחשב גם בכך שקבילי קבע נהלים ראויים וקיים בקרה ותוכנית אכיפה בנושא הגבלים עסקיים בחברה. שיקולים נוספים היו תרומתו של קבילי למדינה. זאת במסגרת שירותו הצבאי למשך 17 שנים בחיל השריון ופציעתו בהיותו מג"ד במלחמת לבנון השנייה.

גזר הדין הוא חלק מפרשה רחבה שעניינה קרטל חברות המעליות, במסגרתה הוגש במרץ השנה כתב אישום על-ידי רשות התחרות נגד החברות עלרד, כפיר, אלקטרה, א.צום, קונה, שינדלר נחושתן ונושאי משרה בחברות אלה.

התיק נחקר על-ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. את הרשות ייצגה עו"ד נורית הרצמן. 

עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן נגב ניב, המייצגת את גיא קבילי, מסרה: "בשל רצונו של גיא קבילי להמשיך קדימה בפעילות עסקית ופעילות חברתית, הוא הודה באחריות נושא משרה מכוח חזקה, הגם שהוסכם כי פעל לקידום התחרות. והכול - בנסיבות ייחודיות בהן בתקופה הרלוונטית ניהל משא-ומתן מתקדם למיזוג של חברת עלרד לתוך חברת קונה".