ביולי תצא לחלל הטיסה הראשונה של ג'ף בזוס. כרטיס אחד יכול להיות שלכם

ב-20 ביולי תשגר חברת החלל בלו אוריג'ין את New Shepard לחלל, והיא מציעה מושב אחד לרכישה במכירה פומבית • השלב הראשון במכירה הפומבית נפתח אתמול ומנצח יוכרז ב-12 ביוני

ג'ף בזוס בתוך חללית של בלו אוריג'ין בתדרוך לתקשורת ב-2017 / צילום: Reuters, Isaiah J. Downing
ג'ף בזוס בתוך חללית של בלו אוריג'ין בתדרוך לתקשורת ב-2017 / צילום: Reuters, Isaiah J. Downing

"אנחנו מוכרים את המושב הראשון ב-New Shepard", כך הכריזה בכירת Blue Origin (בלו אוריג'ין), אריאן קורנל. 

על פי תכנוני חברת החלל של מייסד אמזון ג'ף בזוס, הצוות הראשון מתוכנן להיות משוגר לחלל ב-20.7. הצוות ישוגר על רקטת New Shepard והוא צפוי לכלול את אנשי החברה, כשמושב אחד נפתח למכירה פומבית ברשת. בחברה סירבו להתייחס האם בזוס בעצמו יעלה על הרקטה.

המכירה הפומבית תתבצע בשלושה שלבים. בין ה-5 במאי ל-19 במאי היא תיפתח לכולם, ללא מחיר התחלתי. כלומר כל משתתף יוכל להציע את המחיר הראוי בעינו והסכומים יישארו חסויים. ב-19 במאי המכירה החשאית תיגמר והסכומים שהוצעו ייחשפו לציבור, וכל משתתף יצטרך להציע את המחיר הגבוה ביותר. ב-12 ביוני, המכירה הפומבית תשודר בשידור חי וייבחר מנצח. הסכום יתרם לקרן הפילנתרופית של בלו אוריג'ין.

בהמשך, כשהטיסות יהפכו לסדירות, ניתן יהיה לרכוש מושב בהן. התמחור עדיין לא פורסם, אך לפי הערכות הוא צפוי להגיע לכ-200 אלף דולר למושב, ועשוי אף להיות גבוה יותר.

להבדיל מחברת SpaceX של אלון מאסק, ששלחה כבר צוותים לתחנת החלל הבינאלומית, השיגורים של ה-New Shepard הן טיסות חלל תת מסלוליות. החללית מגיעה לגבול הרשמי המוכר של החלל (קצת מעל האטמוספורה) בגבוה של 100 ק"מ, ללא כניסה למסלול סביב כדור הארץ. כלומר, בלו אוריג'ין תיקח את הנוסעים לטיול בקו ישיר למעלה ואז תחזור בחזרה.

החברה הודיעה על המכירה ביום השנה ה-60 למסע החלל של אלן שפרד, האמריקאי הראשון בחלל. שפרד נבחר לשמש כטייס חלל באפריל 1959, במסגרת תוכנית מרקורי וב-5 במאי 1961 נשלח לחלל. שמו של ה-New Shepard נקבע לזכרו של אלן שפרד.

בתוך כך, הבוקר, SpaceX שיגרה והנחיתה בהצלחה בפעם הראשונה אב הטיפוס של Starship SN15 במסגרת ניסוי. ה-Starship כולל משגר, רקטת האצה וחללית, ומיועדת להכיל בתוכה ציוד ומטען וגם בני אדם, כשהמטרה היא לבצע בעזרתה נחיתות מאוישות על הירח ובעתיד גם על המאדים.

וכנות החלל האמריקאית, נאס"א, הודיעה לפני כחודש שבחרה בחברת SpaceX במכרז, וה-SN15 שבפיתוח יהיה זה שייקח אסטרונאוטים לירח בשנים הקרובות במסגרת תוכנית ארטמיס.