מנדלבליט: צחי ברוורמן לא יוכל להמשיך לכהן כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה

בתגובה לפניית התנועה לטוהר המידות, ענו היועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה כי ברוורמן, שמכהן גם כמזכיר הממשלה, לא יוכל להמשיך ולהחזיק בשני התפקידים • עוד נקבע כי על רה"מ למנות מנכ"ל קבוע למשרדו

צחי ברוורמן / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
צחי ברוורמן / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ קבעו כי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לא יוכל לשמש עוד בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שבו הוא נושא כבר חודשים ארוכים - מאז פרישתו בנובמבר של המנכ"ל הקודם רונן פרץ.

בתשובה ממשרד המשפטים לפניית התנועה לטוהר המידות, לאחר שברוורמן הצטלם ביום הבחירות עם פתק של הליכוד בקלפי, נכתב כי מנדלבליט והרשקוביץ קבעו כי ברוורמן לא יוכל לשאת בשני התפקידים, והנחו את ראש הממשלה להחליפו עד לסוף החודש. במכתב נאמר כי לא תינתן הסכמה להארכה נוספת בתקופת מילוי המקום. לא נאמר במכתב אם להחלטה יש קשר לתלונה על פרסום תמונת ההצבעה.

יצוין, כי בעתירת התנועה לטוהר המידות לבג"ץ בעניין מינוי מנכ"ל קבוע למשרד, התחייב ראש הממשלה למנות את מר ברורומן במינוי קבע לתפקיד, אולם לא עמד בכך.

מהתנועה לטוהר המידות נמסר כי "בכך ממשיך ראש הממשלה בהתנהלות הפסולה של מינוי ממלאי מקום לתפקיד החשוב כאשר בשלוש השנים האחרונות כיהן במשרד ראש הממשלה מנכ"ל קבע רק כחודשיים, התנהלות אשר הובילה להחלשת משרד ראש הממשלה ולפגיעה באינטרס הציבורי."