פרסום | דעה

סוכני הביטוח ורואי החשבון מזניחים את השיווק והפרסום, וזה מעמיד את פרנסתם בסכנה

ענפי הביטוח וראיית החשבון נתפסים כמיושנים וכבדים • על העצמאים בתחום לחשוב יחד ולהציג מהפכה רעננה שתסייע להם להציג בצורה חכמה את יתרונותיהם

רואי חשבון / צילום: Shutterstock
רואי חשבון / צילום: Shutterstock

יש בעלי מקצועות בתחומים מסוימים שמתעלמים טוטאלית מהמגמות השיווקיות-פרסומיות הנוכחיות. ענפים כמו ביטוח וראיית חשבון הם שתי דוגמאות מצוינות להתעלמות והזנחה של שנים מצד העוסקים בהם לגבי השיווק והפרסום.

השטח בוער כבר שנים מסביב לרגליהם של רואי החשבון וסוכני הביטוח. רואי חשבון שפועלים במשרד בוטיק עצמאי ולא נשענים על חברות גדולות, מאבדים גובה ולא יכולים לגדול.

בצד של עולם הביטוח, חברות הביטוח מגדילות את המכירות הישירות ברשת ומתחרות בעצמן בסוכנים שמוכרים את הסחורה שלהם.

גם הגדולים והוותיקים שבין אנשי הביטוח התרגלו לכללי העולם הישן ולא מבחינים בצלצולי האזעקה. התירוץ שלהם קבוע: "גם הקולגה שלי לא משקיע בשיווק ולא מפרסם".

בגלל שהפערים הולכים וגדלים, אם סוכני הביטוח לא יתעוררו במהלך השנה הנוכחית, הם עלולים להישאר ללא פרנסה. רבים מהעוסקים העצמאים בתחום הביטוח לא מצוידים בכלים המתאימים, לא מבינים טכנולוגיה ובאופן כללי - סובלים מבורות שיווקית שמונעת מהם אפשרות ליצור פרסום שירכוש עבורם לקוחות. בעוד חברות הביטוח מאיצות תהליכי ביג דאטה ומתקדמות מדי חודש לעבר התמקצעות ושליטה בנתונים, בשיווק ובמכירות און ליין, העצמאים בתחום נשארים הרחק מאחור. בקרוב יתפסו סוכני הביטוח כלא רלוונטיים כלפי קהל גדול שמתרגל לרכוש פוליסה בלחיצת כפתור ולא מצליח להבין למה עליו לפגוש אדם שמעניק לו שירות אישי ותפור למידותיו.

בתחום ראיית החשבון יש כשל שירותי של שנים, כמעט כל בעלי המקצוע מתפקדים באופן דומה ולא משקיעים בשירות, שיווק ופרסום. מרבית העוסקים בתחום לא יוכלו לומר לכם למה כדאי לבחור דווקא בהם ויחזרו שוב ושוב על מטבעות לשון ירודות- שירות אישי, יחס אישי ועוד קשקושים שהלקוח כבר מזמן הפסיק להקשיב להם.

חברות הביטוח ממצבות את עצמן כצעירות, עדכניות ועושות מהלכים אגרסיביים על מנת ליצור התאמה לפלח שוק צעיר (30-50) וברמת העובדות מצליחות למכור לנו און ליין פוליסות נסיעות, בריאות ועוד מה שלפני עשור היה נחשב בלתי אפשרי.

ענפי הביטוח וראיית החשבון נתפסים כמיושנים וכבדים. על העצמאים בתחום לחשוב יחד ולהציג מהפכה רעננה שתסייע להם להציג בצורה חכמה את יתרונותיהם: ייעוץ פנסיוני של מומחה שמלווה את הלקוח אישית ומתעמק בהיכרות התיק שלו, הסתכלות לכיוון תכנון עתידי, חישוב סיכונים שבדרך ועוד - מה שתוכנה לא יכולה לבצע.

השעון מתקתק והזמן עובר. זאת קריאת חירום, לא סתם קריאת השכמה.

הכותבת היא בעלת משרד הפרסום הבוטיקי "ננו פרסום"