חוששים לעבור מאייפון לאנדרואיד או הפוך? זה דווקא פשוט

כשמחליפים מכשיר חדש, צריכים להעביר הרבה מידע: תמונות, אנשי קשר, שיחות, אפליקציות ועוד • אם תחליטו לעבור בין מערכות הפעלה, תגלו אתגרים ומכשולים שונים • אז מה צריך לעשות כדי שזה יעבור בקלות? מדריך

אנדרואיד נגד אייפון / צילום: Shutterstock
אנדרואיד נגד אייפון / צילום: Shutterstock

רגע לפני שרוכשים מכשיר, תמיד עולה השאלה שמגבילה את כולנו: אם יש לי אייפון, אני יכול לעבור לאנדרואיד? השאלה רלוונטית גם לבעלי מכשיר אנדרואיד שמעוניינים לעבור לאייפון - אך בעיקר מדובר בחסם מחשבתי: להרבה אנשים ישנה תפיסה שאומרת שברגע שנכנסתם לעולם מסוים, אי אפשר לעבור לאחר. אז איך מעבירים את כל המידע בפשטות?

כדי לחסוך תקלות מיותרות, צריך לשים לב בהתחלה לכמה דברים: שהמכשירים מחוברים לטעינה, שה-Wifi דולק (כדי שהמעבר לא יהיה על חבילת האינטרנט שלכם) ושמערכת ההפעלה בשני המכשירים מעודכנת לגרסה החדשה ביותר. נוסף על כך, ודאו שבשני הצדדים יש מספיק שטח אחסון כדי לבצע את המעבר. עשיתם את כל זה? אפשר להתחיל.

מאנדרואיד לאייפון

כמה שזה נשמע פשוט ודי ברור, יש אפליקציה לזה. היא נקראת "Move to iOS", ובעזרתה אפשר להעביר את אנשי הקשר, התמונות, הסרטונים ולמעשה, את כל המידע הכללי שיש לכם על המכשיר יעבור אל האייפון החדש. בעת הגדרת המכשיר, תלחצו על "העברת נתונים מ-Android", ואז תעברו אל מכשיר האנדרואיד הישן, שם יבקשו מכם לתאם קוד בין שני המכשירים. בחרו את התוכן הרצוי להעברה ואז הוא יעבור חיש מהר מהאנדרואיד לאייפון. חשוב לציין - אם תשתמשו באפליקציה, זה ימחק את המידע הקיים ויחליף אותו במידע החדש. 

לכן אם אתם לא מעוניינים להעביר את המידע בצורה הזו, ואתם רוצים להעביר בצורה ידנית - ישנה אפשרות לכך. כדי להעביר את התמונות, המסמכים וספרים, אפשר לחבר את מכשיר האנדרואיד למחשב ולהעביר את הקבצים הרצויים בעזרת Android File Transfer את כל הקבצים הרצויים. לאחר שהקבצים עברו, נתקו את האנדרואיד, וחברו את האייפון שלכם. באשר לתמונות, אפשר להשתמש ב-iTunes בשביל לסנכרן את התמונות הרצויות, ובזכות אפליקציות כמו ספוטיפיי ואפל מיוזיק, אפשר להוריד את הדאגה לגבי מעבר המוזיקה מהמכשירים.

מאייפון לאנדרואיד

במכשירים רבים, ישנה אפשרות מובנית שתעזור לכם להתחבר לאייפון הישן שלכם ולהעתיק משם את הנתונים. במכשירים שאינם מאפשרים את זה, אנחנו נמליץ על שימוש באפליקציה בשם "Phone Clone",אפליקציה שתסייע בדבר. מה שעליכם לעשות זה להוריד את האפליקציה לשני המכשירים ולבצע את המעבר של אנשי הקשר, התמונות ולוח השנה.

אם אתם לא רוצים להעביר דרך האפליקציה, אתם יכולים לחבר את האייפון שלכם למחשב, להעביר את התמונות והסרטונים ולהעביר למכשיר האנדרואיד בצורה ידנית. בתוך כך, יש אפליקציות שעוזרות להעביר נתונים ספציפיים - כמו לדוגמה העברת אנשי קשר, אפשר להשתמש ב-MCbackup (אפליקציה שבעצם מגבה את אנשי הקשר על קובץ אחד ושולחת במייל, ואז אפשר להוריד את הקובץ במכשיר החדש).

ומה לגבי הוואטסאפ?

באחרונה פורסם ב-wabetainfo כי וואטסאפ תאפשר בעתיד להעביר את היסטוריית השיחות שלכם בין הזירות השונות. וואטסאפ עושה את השינוי הזה כחלק מהאפשרות החדשה להפעיל את הווטאסאפ שלכם במספר מכשירים בו זמנית.

עד שוואטסאפ תשחרר את העדכון הזה ויהיה אפשר לבצע את המעבר, ישנם כמה תוכנות בתשלום שעושות את המעבר הזה בשבילכם. תוכנות כמו dr.fone, שיעלו כמה עשרות דולרים, ויעזרו לכם במעבר הזה. אם אתם לא מעוניינים ללמוד את כל התהליך, אתם יכולים ללכת למעבדות וחנויות טכנולוגיה שנותנות את השירות החד-פעמי הזה.