כנס הביומד Mixiii-Biomed 2021 יתקיים השבוע במודל וירטואלי

שעות הכנס יותאמו כך שניתן יהיה להשתתף בו גם מאירופה וארה"ב, וההרצאות המרכזיות יתקיימו בכל יום החל מ-16:00 שעון ישראל • בנוסף להרצאות המרכזיות, יוקדשו שעתיים בכל בוקר לנטוורקינג סביב החברות שמשתתפות בתערוכה של הכנס

ביומד / צילום: Shutterstock
ביומד / צילום: Shutterstock

כנס Mixiii-Biomed, אשר בשנים רגילות מושך אלפי משתתפים לתל אביב, צפוי להתקיים השבוע באופן וירטואלי. זאת לאחר שבשנה שעברה לא ניתן היה לקיימו כלל, בגלל אי הוודאות ששררה לגבי הקורונה.

הכנס נדחה בשנה שעברה ממאי לספטמבר, אך כשהסתבר כי גם תאריך זה היה אופטימי מידי, הוחלט לבטלו לשנת 2020. הפעם העדיפו מארגני הכנס לא לקחת סיכונים, והוא יערך כולו אונליין.

את הכנס מובילים היו"רים המשותפים רות אלון, ד"ר ניסים דרוויש ואורה דר.

שעות הכנס יותאמו כך שניתן יהיה להשתתף בו גם מאירופה וארה"ב, וההרצאות המרכזיות יתקיימו בכל יום החל מ-16:00 שעון ישראל, למשך שעתיים.

הדוברים בשעות אלה יהיו בכירי תעשיית הביומד ברחבי העולם, ביניהם: בארי גרין, מנכ"ל חברת התרופות Sage, שידבר על חידושים בחקר המוח; ד"ר ג'רמי לוין, לשעבר מנכ"ל טבע והיום יו"ר חברת התרופות Ovid וארגון Bio המאחד את חברות הביוטק האמריקאיות, שידבר על המפגש בין מדע, רפואה ופוליטיקה, אחרי שהרבה להתבטא בנושאים אלה בתקופת ממשל טראמפ; רוברט סי. כהן, נשיא תחום הרובוטיקה בחברת סטרייקר, ידבר על תחום הרובוטיקה, אחד התחומים החמים בעולם המכשור הרפואי; פרנסואה מייסונרוז', מנהל חברת היעוץ העסקי לתחום הביומד Evercore, שיסרוק את הלקחים לתעשייה ממגיפת הקורונה והחודשים הראשונים של ממשל ביידן ובכירים נוספים.

בין הישראלים שישתתפו בכנס ניתן למצוא את מנכ"ל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו, ואת אשת הון הסיכון הבכירה ד"ר אורנה ברי, שתדבר על תפקידה בוועדה המאגדת את המיזמים הישראלים בתחום הביג דאטה והבינה המלאכותית.

כמו כן יערכו פאנלים של בכירים שידונו במצב הרגולציה והמדיניות הממשלתית בארה"ב והשפעתה על התעשייה. פאנל נוסף יעסוק ב-Bioconvergence - חיבור בין ביולוגיה, הנדסה ומידע, התחום שרשות החדשנות סימנה כזה שבו צפוי לישראל בשנים הקרובות יתרון יחסי.

בנוסף להרצאות המרכזיות, יוקדשו שעתיים בכל בוקר, 9:00-11:00 שעון ישראל, ל'נטוורקינג' סביב החברות שמשתתפות בתערוכה של הכנס. בין 11:00-16:00 יהיה ניתן לצפות במצגות של החברות, ואחר כך שוב אחרי סיום ההרצאות הרשמיות. כמו כן ניתן יהיה להירשם דרך המערכת למפגשים אחד על אחד, כפי שהיה גם בכנסים קודמים, אך הפעם באופן וירטואלי.

כנס הביומד, שכאמור משך בשנים הקרובות אורחים רבים לישראל, שימש עד השנה שעברה גם כזירה שמצדיקה פרסום של חדשות משמעותיות, בעיקר לגבי עסקאות בהן מעורבות חברות ישראליות תוצאות ניסויים משמעותיות של חברות ישראליות או פרויקטים ממשלתיים חדשים בתחום הביומד. מעניין יהיה לראות אם גם הפעם ימשוך הכנס פעילות מסוג זה, למרות הווירטואליות שלו.