הסלמה או הזדמנות? "המשבר מייצר בטווח הבינוני נקודת כניסה נוחה לשוק"

השקל נחלש מול סל המטבעות • דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, וקובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים: "על מוכרים שמתכננים למכור דולרים לנצל את הקפיצה"

כיפת ברזל מופעלת נגד טילים שנורו מרצועת עזה מעל שמי אשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen
כיפת ברזל מופעלת נגד טילים שנורו מרצועת עזה מעל שמי אשקלון / צילום: Reuters, Amir Cohen

השקל נחלש מול הדולר והאירו על רקע ההסלמה הביטחונית, וגם הבורסה רושמת ירידות שערים נוכח המצב, בעוד המדדים המובילים יורדים ביותר מ-1%. 

הדולר מתחזק בכ-0.6% ל-3.27 שקלים, והאירו עולה בכ-0.4% לרמה של כ-3.97 שקלים. בבורסה נרשמות ירידות של כ-1.2%-1.9% במדדי המניות המובילים.

בבורסות אירופה, אגב, נרשמות היום ירידות חדות של 2%-2.4% במדדי המניות המובילים וגם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של עד 1.3%. 

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, וקובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בחברה, מציינים כי "השקל, לפי שעה, נחלש קלות בלבד, ואולי נותן את האות לכך שהמסחר יהיה מושפע יותר מהכיוון בעולם ופחות מההסלמה בדרום, כל עוד אנו לא גולשים לעימות נרחב. בזירת המסחר, מוכרים זריזים ניצלו את העלייה בשער למכירות של מט"ח. נסיון העבר מלמד אותנו שהיחלשות השקל סביב אירועי מתיחות גיאופוליטית היא קצרת טווח וברת חלוף. למרות זאת, ייתכן כי שיא האירוע עוד לפנינו, והסלמה עשויה להחליש את השקל עוד. להערכתנו, על מוכרים שמתכננים למכור דולרים לנצל את הקפיצות בשערי החליפין של השקל מול המטבעות השונים לצורך מכירה והצטיידות בשקלים".

עוד הם מציינים כי "גם שוק האג"ח הממשלתי ובעיקר האפיק השקלי הלא צמוד, הסובל לאחרונה מחולשה בולטת - צפוי להיות מושפע מההסלמה במצב. כיוון המסחר עשוי להיות מושפע במיוחד מתנועת הכסף בקרנות הנאמנות ועיקר החשש הוא מגל פדיונות חדש על רקע המצב השברירי".

"ולמרות הכול, בסיכומו של דבר יש לזכור כי הכלכלה המקומית נהנית מאוד מפתיחת המשק לאחר משבר הקורונה ומעלייה חדה בביקושים המקומיים. לפיכך, ייתכן שדווקא המשבר הנוכחי בדרום וירידות השערים במקביל בעולם מעניקים לטווח הבינוני עשויים להוות נקודת כניסה נוחה יחסית לשוק המניות המקומי בהמשך הדרך".