טאואר עקפה את תחזית ההכנסות וצופה הכנסות שיא ברבעון הבא

החברה רשמה הכנסות של כ-347 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 15.7% ביחס לרבעון המקביל ועלייה מינורית לעומת הרבעון הקודם • לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הגיע ל-30.5 מיליון דולר, גידול של 90.3% מהרבעון המקביל ושל 1.5% מהרבעון הקודם

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: תמר מצפי
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: תמר מצפי

יצרנית השבבים טאואר  עקפה את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות והציגה רווח נקי למניה תואם לתחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה. החברה רשמה הכנסות של כ-347 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 15.7% ביחס לרבעון המקביל ועלייה מינורית לעומת הרבעון הקודם. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הגיע ל-30.5 מיליון דולר, גידול של 90.3% מהרבעון המקביל ושל 1.5% מהרבעון הקודם. הרווח הנקי המתואם, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות שבראשן התגמול ההוני לעובדים, עמד על 33.7 מיליון דולר לעומת 21.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-31 סנט.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון ל-94.5 מיליון דולר. טאואר ייצרה במהלך הרבעון 87.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, עלייה של 27.9% ו-19.7% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה. בסוף הרבעון היו לטאואר בקופה כ-710 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר. החברה מדווחת גם על המשך יישום תוכנית הרחבת כושר הייצור, כאשר לפי הודעתה לקוחותיה מציגים רמות ביקוש גבוהות, העולים על כושר הייצור שלה במפעלי ה-200 מ"מ וה-300 מ"מ. החברה הוציאה את מלוא הזמנות הרכש בסך 150 מיליון דולר עבור מכונות ותשתיות להרחבת כושר הייצור, והחל מהמחצית השנייה של השנה, יחל כושר הייצור הנוסף לשמש בייצור, כאשר תוכנית ההרחבה צפויה להיות כשירה במלואה לייצור ברבעון הראשון של 2022.

ברבעון השני טאואר צופה מכירות של 360 מיליון דולר (שיא עבור החברה), עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה. תחזית האנליסטים היא ל-351 מיליון דולר.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר: "הביצועים הראויים לציון שלנו ברבעון הראשון של 2021 הינם בסיס טוב, שמאפשר לנו להיות נלהבים מהיכולות העסקיות והתפעוליות שלנו, המאפשרות לנו לתת תחזית צמיחה במכירות לרבעון השני של 2021 עם אמצע טווח תחזית המהווה את המכירות הגבוהות ביותר בתולדות החברה, ומכירות המשקפות צמיחה אורגנית של 26% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הפלטפורמות שאנו מציעים ללקוחותינו, המאופיינות בטכנולוגיות אנלוגיות מתקדמות וייחודיות, מאפשרות לנו את שיתופי הפעולה שיש לנו עם לקוחותינו, שהינם המובילים בתחומם בתעשייה. כמו כן, אנו נרגשים מכך שנמשיך להיות מובילי שוק בתחומינו גם בהמשך שנת 2021".

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי שוק של 2.9 מיליארד דולר לאחר עלייה של 37% במחיר המניה בשנה האחרונה.