איטליה: רשות התחרות קונסת את גוגל ב-123 מיליון דולר על התנהגות בלתי תחרותית

רגולטור התחרות באיטליה הודיע היום על קנס נגד גוגל בגין שימוש לרעה במעמד הדומיננטי שלה • אם ההדרה של גוגל את האפליקציה המתחרה תימשך, "זה עלול לסכן לצמיתות את הסיכויים של החברה לבנות בסיס משתמשים", נכתב בהודעת הרגולטור • גוגל לא הגיבה לדיווחים

גוגל / צילום: אפרת לוי, גלובס
גוגל / צילום: אפרת לוי, גלובס

"גוגל היא שחקנית עולמית מרכזית בכלכלה הדיגיטלית, והיא נשענת על חוזק פיננסי משמעותי במיוחד", -כך נכתב בהודעה של רשות התחרות האיטלקית (ה-AGCM). הרגולטור הודיע היום (ה') כי החליט להטיל קנס על גוגל בגובה של 102 מיליון אירו (123 מיליון דולר) בגין שימוש לרעה במעמד הדומיננטי שלה ופגיעה ביצרניות אפליקציות אחרות במערכת ההפעלה ובחנות האפליקציות שלה.

הרשות טוענת כי גוגל השתמשה לרעה בכוחה מונופולי ובמעמדה המשמעותי כדי לתעדף את המוצרים שלה. הדוגמה שהרשות מביאה היא המקרה של חברת Enel X האיטלקית.

על-פי הטענות, גוגל החליטה להגביל את האפליקציה של החברה, JuicePass, שנותנת שירותי רכב חשמלי. המגבלות שגוגל הטילה עליה היו לא הוגנות ונתנו העדפה ברורה לגוגל מפות.

על-פי ממצאי הרשות, גוגל למעשה החליטה למנוע מהחברה לפתח גרסה של האפליקציה שלה ב-Android Auto, מה שמאפשר להשתמש באפליקציות בזמן הנהיגה בהתאם לבטיחות.

בהודעת הרשות נכתב כי גוגל בולמת את JuicePass כבר יותר משנתיים, וכי "אם ההדרה של האפליקציה תימשך, זה עלול לסכן לצמיתות את הסיכויים של החברה לבנות בסיס משתמשים איתן בזמן של צמיחה משמעותית במכרית כלי רכב חשמליים".

בנוסף לקנס, הרגולטור מחייב את גוגל לאפשר את השירות ב-Android Auto.

"באמצעות אנדרואיד וחנות האפליקציות שלה Google Pay, גוגל בעלת מעמד דומיננטי המאפשר לה לשלוט על טווח החשיפה של האפליקציות של המפתחים למשתמשים", כך נכתב בהצהרה. הרגולטור טוען כי כמעט שלושה רבעים מהאיטלקים משתמשים בסמארטפונים עם מערכת הפעלה של אנדרואיד.

גוגל לא הגיבה לדיווחים.