גל הנפקות ה-SPAC: בני לנדא ודודי ויסמן נאלצו לעדכן את התשקיף

התשקיפים המעודכנים של כתר1 וגפן לנדא כוללים התייחסות להנחיה החדשה שלה-SEC בניסיון לצנן את ההייפ סביב הנפקות ה-SPAC • גפן לנדא מבקשת לגייס 250 מיליון דולר, או 288 מיליון דולר במקרה של מימוש אופציית החתמים, ולחפש יעד לרכישה בשוק הישראלי

בני לנדא / צילום: איל יצהר
בני לנדא / צילום: איל יצהר

חמש חברות SPAC שנוסדו ומנוהלות על-ידי יזמים מישראל, ושבכוונתן לחפש חברות יעד לרכישה בשוק הישראלי, גייסו עד כה בוול סטריט סכום מצטבר של מעל מיליארד דולר. עוד שלוש חברות הגישו תשקיפים אך טרם גייסו את הכסף, ושתיים מהן פרסמו השבוע תשקיפים מעודכנים - גפן לנדא בראשות בני לנדא ודודי ויסמן, וכתר1 בראשות אורן דוברונסקי.

התשקיפים המעודכנים כוללים התייחסות להנחיה החדשה של ה-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב). בניסיון לצנן את ההייפ סביב הנפקות ה-SPAC, ב-SEC פרסמו בחודש שעבר הנחיה חשבונאית שנוגעת לרישום כתבי האופציות (Warrants).

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות עסקית, שמגייסות כסף מהציבור ומטרתן לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוגדר מראש, לרוב שנתיים, או שיידרשו להחזיר את הכסף לציבור המשקיעים. בשנה וחצי האחרונות נשברו שיאי הנפקות SPAC בוול סטריט, וב-SEC הזהירו מפני תחזיות אופטימיות מדי שמפרסמות חלק מהחברות המתמזגות לחברות SPAC.

ההתחייבות בגפן לנדא - עד 19 מיליון דולר

לפני חודש פורסמה ההנחיה החדשה בנוגע לכתבי האופציות, ולפיה יש לרשום את כתבי האופציות כהתחייבות בדוחות, ולא כהון - הנחיה שמשפיעה לא רק על מאזני חברות ה-SPAC אלא גם על החברות שהן ממזגות לתוכן. כעת החברות מתבקשות לתקן את הדוחות על בסיס ההנחיה החדשה.

בהתאם לכך, גם גפן לנדא וגם כתר1 עדכנו בתשקיפים את הסכומים. בגפן לנדא, גובה ההתחייבות של כתבי האופציות יגיע ל-16.8 מיליון דולר, או 19.1 מיליון בהנחה שגם האופציה של החתמים לרכישת מניות נוספות לאחר ההנפקה תתממש. בכתר1 גובה ההתחייבות יהיה 9.3 מיליון דולר, או 10.7 מיליון דולר עם מימוש אופציית החתמים.

גפן לנדא מבקשת לגייס 250 מיליון דולר, או 288 מיליון דולר במקרה של מימוש אופציית החתמים, ולחפש יעד לרכישה בשוק הישראלי, חברה שתענה על מספר תנאים ובהם מיקוד טכנולוגי, יתרון ת חרותי, פוטנציאל להתרחבות בארה"ב ועוד. בני לנדא הוא יזם הייטק ומהבולטים בתעשיית הדפוס הדיגיטלי בישראל ובעולם, ודודי ויסמן הוא מבעלי חברת הדלק סונול.

כתר1 מבקשת לגייס סכומים זהים, ולחפש חברות שנוסדו בישראל או על-ידי ישראלים, או שיש להן פעילות משמעותית בארץ, או משקיעים משמעותיים מישראל. החברה לא מגבילה עצמה לתת-סקטור מסוים אך מציינת שלצוות שלה יש מומחיות בתוכנה ובאינטרנט. דוברונסקי הוא יזם בתחום האינטרנט המשתתף כמנטור בתוכנית הריאלטי "הכרישים". בוועדה המייעצת לחברה נמצאים נשיא Wix ניר זוהר, מייסד ומנכ"ל פייבר מיכה קאופמן, ד"ר שלמה קליש ויובל טל, מייסד פיוניר.