לפיד: "אני מבין את המצוקה, אבל בנט טועה"

יו"ר יש עתיד הגיב להודעתו של נפתלי בנט על החלטתו לעצור את המגעים מול גוש השינוי ואמר כי "יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן" • גורמים בתקווה חדשה: "אין שינוי בעמדתנו"

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב להודעת ימינה על שינוי הכיוון ואמר "שמעתי הערב את הודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא אינו רואה התכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה, אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח. מי שיחכה לרגע הנכון, יגלה שהוא לעולם לא יגיע. שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון. כשאתה מאמין שהדרך שלך היא הנכונה.

"אין לי שום כוונות לוותר. אני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן. ננצח בשמם של אלה שמסרבים לקבל את האלימות והשנאה. בשם כל הישראלים הטובים שמסרבים לקבל שלטון שקורע אותנו מבפנים כשיטת עבודה".

עוד אמר לפיד "דווקא עכשיו, דווקא מול הכאוס והאימה, אנחנו צריכים להקים ממשלה. המצב לא ישתנה אם לא נשנה אותו. המציאות לא תשתפר מעצמה. תפקידם של מנהיגים הוא ליצור מציאות טובה יותר. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להקים ממשלה חדשה בישראל, מה שיותר מהר, עם כל מי שמאמין בחוק וסדר וחיים משותפים. ממשלה שבמקום להחליש אותנו תחזק אותנו. תחזק את המשטרה, תחזק את מערכת אכיפת החוק, תחזק את הסולידריות בינינו ואת החברה הישראלית.

"ברגעים קשים, במלחמות, הישראלים תמיד ידעו להתעלות ולשנות ולתקן. זה קיים בתוכנו. כמו שיש בתוכנו את הרוע והאלימות, שהתפרצו ברגע אחד, יש בתוכנו גם את הטוב והמאחד ואת אהבת ישראל. הם רק מחכים שישחררו אותם. ואני אגיד לכם עוד משהו, לאלה שאוהבים את המדינה וחרדים לה ולא יכולים לשאת את מה שהם רואים בטלוויזיה בימים האחרונים: אנחנו הרוב".

גורמים בתקווה חדשה אמרו לגלובס על הודעת בנט: "אין שינוי בעמדתנו. זה לא שחושבים שיש סיכוי לממשלת שינוי, כי בנט הוריד אותה מהפרק, אבל לא מתכננים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ומתנגדים לבחירות ישירות".