שני הרוגים וכ-184 פצועים בקריסת טריבונה בבית כנסת בגבעת זאב

במהלך תפילת ערב חג השבועות קרס מבנה בבית כנסת בגבעת זאב • גבר בשנות ה-40 לחייו וילד כבן 12 נהרגו • ראש מועצת גבעת זאב טען כי אנשיו התריעו על הסכנה אך "המשטרה אמרה שהיא מסירה אחריות" • מפקד שירותי הכבאות וההצלה: "אף אחד לא נתן אישור לקיום האירוע, הבניין בבנייה" • ניצב דורון תורג'מן: "יהיו עצורים"

חילוץ הפצועים מבית הכנסת בגבעת זאב / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN
חילוץ הפצועים מבית הכנסת בגבעת זאב / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

בערב חג השבועות בירושלים, כ-184 נפגעים בבית כנסת בגבעת זאב בעקבות קריסת טריבונה, במקום שני הרוגים - גבר בשנות ה-40 לחייו וילד כבן 12. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, העריך בראיון לכאן 11 כי חלק מהפצועים במצב קשה. "שוב אנחנו נדרשים לאירוע שיש בו רשלנות. שיש בו התנהלות חסרת אחריות", הוסיף מפקד המחוז. לדבריו, "התרענו בפני הרשות המקומית שיש לבטל את האירוע. יהיו עצורים".

לבתי החולים פונו 132 פצועים, בהם : 5 קשה, 8 בינוני, ו- 119 קל. שירותי הדם של מד"א סיפקו 237 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים בירושלים.

דדי שמחי, מפקד שירותי הכבאות וההצלה, אמר: "כל הפצועים פונו. אף אחד לא נתן אישור לקיום האירוע. הבניין הזה הוא בבנייה, ואין לו אישור אכלוס ללא קשר לאירוע, ולכן זה תקלה שהדבר הזה בוצע כאן וזה לא תקין לחלוטין".

הטריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב / צילום: דוברות מד"א
 הטריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב / צילום: דוברות מד"א

בנוסף, נראה כי היה קושי בפינוי הפצועים. במקום נרשמים עומסי תנועה רבים. כוחות הצלה רבים הצליחו להגיע לזירה, אולם אחרים תקועים בדרך ולמקום הוזעק גם מסוק של חיל האוויר. בעת קריסת הטריבונה שהו במקום על פי ההערכות מאות מתפללים.

ראש מועצת גבעת זאב טען בפני עיתונאים במקום כי אנשיו התריעו על הסכנה אך "המשטרה אמרה שהיא מסירה אחריות". 

האירוע הזה מתרחש שבועות בודדים בלבד לאחר האסון בהר מירון שאופיין בפרופיל פגיעות דומה.