אייס סוגרת רבעון ראשון עם צמיחה של 51% בהכנסות

אייס דיווחה על הכנסות של 180 מיליון שקל שמשקפות צמיחה של 51% ורווח נקי של 8.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

איציק אוזנה, מנכ"ל ACE / צילום: איל יצהר
איציק אוזנה, מנכ"ל ACE / צילום: איל יצהר

הכנסות של 180 מיליון שקל שמשקפות צמיחה של 51% ורווח נקי של 8.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קבוצת ACE קמעונאות מפרסמת דוחות ראשונים, כארבעה חודשים אחרי שהונפקה בבורסה בתל אביב.

הזינוק במדדים מיוחס בין השאר לפעילות האונליין של החברה. לחברה 34 חנויות בפריסה ארצית בהן מבקרים בממוצע מיליון צרכנים בחודש לעומת כשלושה מיליון מבקרים בממוצע בחודש באתרי הסחר המקוונים של החברה. מועדון הלקוחות שלה מונה כ-970 אלף חברים.

החברה מדווחת על צמיחה מהירה באתרי הסחר: את פעילותה בתחום השיקה החברה בתחילת 2020 באמצעות מרקט פלייס בו נמכרים מוצרים בקטגוריות שונים במכירה ישירה מהספק לצרכן. על פי הדוח, ברבעון הראשון של 2021 הפעילות המקוונת היוותה 16% מהפעילות הכוללת לעומת כ-11% ברבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי הפעילות המקוונת מהווה מנוף גם לפעילות הפיזית: 42% מהקונים באתר בוחרים להגיע ולאסוף עצמאית את המוצרים שרכשו (נתון דומה לרבעון המקביל אשתקד), פעולה זו היא במובן מסוים משאת נפשם של משווקים רבים שלוקחים בחשבון שהלקוחות ברוב המקרים גם ייכנסו לחנות ולא יסתפקו רק באיסוף, ואכן אייס מדווחת כי במעמד האיסוף, 36% רוכשים פריטים נוספים (לעומת 25% שעשו זאת ברבעון הראשון של 2020).

החברה מדווחת על זינוק של 58% בפדיון בסניפים זהים מ-128 מיליון שקל ברבעון הראשון 2020 לכ-203 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. את המכירות לעומת הרבעון אשתקד מסכמת החברה עם גידול של 51% כאשר את שנת 2020 היא סיכמה עם גידול של 18% לעומת 2019. הדוחות מאפשרים לחברה לחלק דיבידנד בהיקף של 28.8 מיליון שקל במהלך החציון הראשון של 2021.

לצד השינויים שעברה החברה השנה בתחום האונליין שינוי אחר נגע לתחום הלוגיסטיקה כשהחברה עברה לניהול עצמי של המרלו"ג הראשי שלה בתחילת שנת 2020. בסוף שנת 2020 חתמה אייס על הסכם שכירות של מרלו"ג נוסף לפעילות האונליין בצפון הארץ, אשר החל לפעול בסוף הרבעון הראשון של 2021.

אייס קמעונאות  הונפקה לראשונה בבורסה של תל אביב בינואר האחרון לפי שווי של כ-400 מיליון שקל. רשת ACE מפעילה חנויות תחת המותגים אייס, אוטו דיפו ואייס אלקטריק. הרשת מעסיקה כ-1,000 עובדים.

איציק אוזנה, מנכ"ל קבוצת ACE, מסר: "אנו ממשיכים ומשקיעים משאבים בחיזוק פעילות האונליין וזאת בהתאם לאסטרטגיה עליה הצהרנו בעבר. התעצמות המכירות באונליין תורמת באופן ישיר להתחזקות הטראפיק בחנויות מתוך העובדה כי כ- 42% מהלקוחות שרכשו באונליין מגיעים לבצע איסוף עצמי. לקוחות אלו מגדילים את הרכישה במעמד איסוף המוצר. סינרגיה זו נותנת לנו יתרון משמעותי על פני אתרים אחרים אשר אינם מפעילים חנויות פיזיות".

"גם בתחום הלוגיסטיקה והמשך שיפור השרות ללקוחותינו אנו מיישמים את האסטרטגיה שהגדרנו לשנת 2021. פתחנו מרלוג נוסף בצפון וקיצרנו באופן משמעותי את זמן אספקת המוצרים לבתי הלקוחות. כאחד היבואנים הגדולים במשק, גם אנו נתקלים בקשיים מסוימים עם שינוע המכולות לישראל, לשמחתנו, השכלנו להיערך עם מלאים בכמות מספקת אשר תיתן לנו יתרון ע"פ המתחרים השונים בשוק הן בזמינות המלאי והן ביכולת להמשיך למכור את המוצרים במחירים תחרותיים".