המתחרה הגרמנית של רובין הוד גייסה 900 מיליון ד' לפי שווי של 5 מיליארד ד'

טרייד רפאבליק, התשובה האירופאית לאפליקציית המסחר רובין הוד, יצאה לסבב גיוס שלישי וחזרה ממנו עם קרוב למיליארד דולר • הגיוס בוצע בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית סקויה

אפליקציית רוביןהוד / אילוסטרציה: שאטרסטוק
אפליקציית רוביןהוד / אילוסטרציה: שאטרסטוק

הסטארט-אפ הגרמני טרייד רפאבליק יצא היום לסבב גיוס שלישי בבורסת לונדון, וגייס 900 מיליון דולר לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר. הסבב הובל על ידי קרן ההון סיכון האמריקאית סקויה.

אפליקציית המסחר של הסטארט-אפ מהווה למעשה את התשובה האירופאית לאפליקציית המסחר המקוון מארה"ב, רובין הוד - שעלתה לכותרות השנה נוכח תקופת הקורונה שהשאירה הרבה צעירים בבית שפנו למסחר, ובמיוחד לאחר רכבת ההרים שעברה מניית גיים סטופ  בוול סטריט. בפברואר האחרון הודיעה רובין הוד שתגייס 3.4 מיליארד דולר. 

בדומה לרובין הוד, גם טרייד רפאבליק מאפשרת לסחור מהסמאטרפון ללא עמלות. מוקדם יותר השנה התווספה באפליקציה האפשרות לסחור גם במטבעות קריפטו, בהם הביטקוין והדוג'קוין.

בטרייד רפאבליק מציינים שהאירופאים עטים על השווקים הפיננסיים בעקבות הריביות האפסיות על החסכונות שלהם. נכון להיום, החברה מנהלת נכסים בשווי של יותר מ-6 מיליארד דולר. "מחצית מהלקוחות של טרייד רפאבליק, יותר מ-500 אלף איש, מעולם לא השקיעו קודם בשוק ההון", מסר המייסד ת'ומאס פישק בהצהרת החברה. "אנו מעודדים אנשים להתחיל ליצור עושר, דבר שהוזנח ע"י הבנקים הגדולים לזמן רב מדי, עם עמלות גבוהות ומוצרים לא שקופים לציבור".

טרייד רפאבליק הוקמה ב-2015, וכיום מטפלת בכספיהם של כמיליון משתמשים בגרמניה, צרפת ואוסטריה. החברה, שמעסיקה כ-400 עובדים, ציינה שמטרת הכסף שגייסה להרחיב את עסקיה למדינות נוספות תוך הגדלת מצבת העובדים שלה.