בנט קורא להסיר את החרמות: "גם היום יש מספר אפשרויות להקים ממשלה"

שובר שתיקה: יו"ר ימינה חוזר למגרש הפוליטי, מותח ביקורת חריפה על נתניהו ובמקביל קורא שוב להקים ממשלה ולהימנע מבחירות • "מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ
יו"ר ימינה, נפתלי בנט / צילום: רפי קוץ

שובר שתיקה: יו" ר ימינה, נפתלי בנט, חוזר הבוקר (א') למגרש הפוליטי, מותח ביקורת חריפה על בנימין נתניהו ובמקביל קורא שוב להקים ממשלה ולהימנע מבחירות.

בפוסט בדף הפייסבוק שלו כתב בנט: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תפקוד ומבוכה לאומית... נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום, מוכתב על-ידי שיקולים אישיים ופוליטיים - וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת, מותקף קשות. בשבועות ובימים האחרונים אין אזרח שלא חש מועקה נוכח מצבה של המדינה.

"ירי של מחבלים על תושבי לוד, עכו, באר שבע והגליל. שוטרים מושפלים בהר הבית, חגיגות ניצחון של חמאס בעזה ובתוך ערי ישראל. גם תומכי נתניהו המושבעים ביותר מתחילים להבין שהערצת המנהיג בכל מחיר היא לא תחליף למדיניות. שהביטחון האישי שלהם ושל משפחתם הידרדר לרמה בלתי נסבלת.

"זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם ובזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים".

עוד כתב בנט: "זה לא מקרי שאויבנו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף. אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית.

"גם ברגע זה, אין תקציב למדינת ישראל. הפוליטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חירום. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

בין השורות מציב בנט לנתניהו תג מחיר גבוה להקמת הממשלה, ומבהיר כי למרות שסגר את הדלת על ממשלת האחדות עם יאיר לפיד, הוא לא נמצא "בכיס" של נתניהו.

בנוסף, כשבנט מדבר על חרמות, הוא למעשה קורא לגדעון סער ולבני גנץ להצטרף גם הם לממשלה עם הליכוד, הממשלה שמבחינת אנשי ימינה היא היחידה שניתן להקים כרגע.

לפי בנט, "מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס.

"גם היום יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע".

במערכת הפוליטית טרם הגיבו לפוסט של בנט, אולם נראה כי הלחץ בשבוע הקרוב ילך ויגבר על אנשי תקווה חדשה להקים ממשלה מחד, והמשא-ומתן בין ימינה לליכוד גם הוא צפוי להתכנס בימים הקרובים, כשההכרעה נשארת בידיים של נתניהו: הקמת ממשלה בתשלום מחיר או בחירות נוספות.