ליסבון מחכה: פורטוגל פותחת את שעריה לתיירים מישראל

פורטוגל מצטרפת לרוב המדינות באיחוד האירופי ומודיעה כי החל מהסופ"ש הקרוב ישראלים יוכלו להיכנס למדינה ללא צורך בבידוד

ליסבון בתחילת מאי / צילום: Reuters, Jorge Castellanos / SOPA Images/Sipa USA
ליסבון בתחילת מאי / צילום: Reuters, Jorge Castellanos / SOPA Images/Sipa USA

פורטוגל, שהפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי לישראלים למטרות תיירות וגם הגירה והשקעה בנדל"ן, הודיעה כי תאפשר מסוף השבוע הנוכחי כניסת ישראלים למדינה ללא הגבלה בשל המצב האפידמיולוגי הטוב בארץ מבחינת תחלואת קורונה. בכך מצטרפת פורטוגל לרוב המדינות החברות באיחוד האירופי, ביניהן גרמניה, דנמרק, אוסטריה ועוד, שפתחו את שעריהן לישראלים למטרות תיירות, בהתאם להחלטת האיחוד בתחילת החודש.

בחוזר רשמי של משרד הבריאות הודיעה הממשלה הפורטוגלית כי בהתאם להחלטת האיחוד מצטרפת ישראל לרשימת המדינות הירוקות, כמו סינגפור ורואנדה, החל מה-22 במאי. המשמעות היא כי תושבי מדינות אלה יכולים להיכנס למטרות תיירות לפורטוגל, ואין הם נדרשים לפי חוקי המדינה להיות בבידוד אחרי ההגעה. לגבי בדיקות קורונה, האתר הרשמי של ממשלת פורטוגל קובע כי כל מי שנכנס למדינה צריך להציג בדיקת PCR שלילית מה-72 שעות האחרונות. עם זאת, שגרירות פורטוגל בסינגפור מפרסמת באתר האינטרנט שלה כי תושבי מדינה זו (שכאמור נכללת באותה קטגוריה עם ישראל) פטורים מבדיקת PCR. שאילתה בנושא זה נשלחה לשגרירות פורטוגל בישראל, אך טרם התקבלה תגובה.

הגבלות הקורונה עד סוף מאי לפחות

פורטוגל תלויה מבחינה כלכלית בתיירות, והודיעה באמצע חודש מאי כי תאפשר כניסה בלתי-מוגבלת של תיירים בריטים כבר מהשבוע שעבר. באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד בדרומה, הבריטים אחראים למחצית מהתיירות השנתית. פורטוגל נמצאת ברשימה המאושרת של בריטניה לתיירות קיץ, ובריטים שייסעו לפורטוגל צריכים רק להציג בדיקת PCR שלילית עדכנית לפני הכניסה, ואינם נדרשים לבידוד בחזרתם (אלא לבצע שתי בדיקות PCR נוספות).

עם זאת, הממשלה בליסבון הודיעה בשבוע שעבר כי תאריך את ההגבלות החלקיות המוטלות על החיים הציבוריים במדינה בשם המאבק במגפת הקורונה, לפחות עד סוף מאי. הגבלות אלה כוללות סגירת חנויות בתשע בערב, סגירת מסעדות ב-22:30 בלילה, איסור התקהלות בחללים סגורים וחובת עטיית מסכות בתוך חנויות וחללים סגורים אחרים. מספר מקרי הקורונה החדשים במדינה עומד על כ-400 ביום, בשבוע האחרון.

עו"ד איתי מור, נשיא עמותת "מעבר לקשת- פורטוגל", מעדכן כי "פורטוגל חוזרת לשגרה. רוב המקומות הציבוריים נפתחו כבר החודש עם הגבלות של מסכות. חלק מהאטרקציות התיירותיות עדיין סגורות ויש אזורים בפורטוגל שהם עדיין מוגבלים בגלל כמות החולים". לדבריו, "למעלה מ-3 מיליון תושבים קיבלו חיסון ראשון ומיליון וחצי קיבלו כבר חיסון שני. אם עד כה רק ישראלים בעלי אזרחות אירופאית יכלו להיכנס הרי שכעת פורטוגל מיישרת קו עם האיחוד האירופי ומכירה בישראל כמדינה ירוקה. עדיין, כל מי שמבקש להיכנס יצטרך לבצע בדיקת PCR בתוקף של 72 שעות".