המשטרה בהודו פשטה על משרדי טוויטר לאחר שהרשת החברתית סימנה ציוץ כ"מניפולטיבי"

הרשת החברתית החליטה לסמן ציוץ של נציג מפלגת השלטון בהודו, סמביט פטרה, כציוץ מניפולטיבי. המשטרה שלחה הודעה לטוויטר בדרישה להסביר את הצעד הזה והחליטה היום לפשוט על המשרדים של החברה

טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001
טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001

משטרת דלהי החליטה לפשוט על משרדי טוויטר בדלהי ובגורגאון כחלק מחקירה שהיא מבצעת בימים אלו. על פי הדיווח ב-The Indian Express, המשטרה מנסה להבין מדוע ציוצים הקשורים לקורונה תויגו ברשת החברתית כמניפולטיביות.

בשבוע שעבר הרשת החברתית צירפה את התווית "manipulated media" לציוץ של חבר מפלגת השלטון, סמביט פטרה, לאחר שצייץ כי מפלגת האופוזיציה המובילה בהודו משתמשת במה שנקרא "ערכת כלים" כדי לשבש את המאמצים של הממשלה להילחם במגפת הקורונה. ארגון בדיקת העובדה בהודו, Alt News, דחה את הטענות של פטרה. ביום שישי, הממשלה בהודו החליטה לשלוח הודעה לטוויטר בדרישה להסביר את התווית שצורפה לציוץ, וביקשה מידע שיש לטוויטר על סוג הציוצים האלו "ומדוע סימנו את הציוץ כ"ציוץ מניפולטיבי".

ב-TechCrunch דווח כי לא היו עובדים בטוויטר במשרדים בזמן הפשיטה, וכן כי הרשת החברתית טוויטר סירבה להגיב על הדיווחים.

"משטרת דלהי בודקת תלונה המבקשת הבהרה מצד טוויטר בנוגע לתיוג ציוץ של סמביט פטרה כמניפולטיבי. נראה כי לטוויטר יש מידע שאינו ידוע לנו על הנושא, ומסיבה זו הם תייגו את הציוץ כך", כך נמסר ממשטרת דלהי בהצהרות לערוצי הטלוויזיה המקומיים. על פי הדיווח ב-The Indian Express, מפקד משטרת דלהי אמר כי השוטרים הלכו למשרדים כדי להגיש את ההודעה לטוויטר כחלק מהליך שגרתי. "הדבר נדרש מכיוון שרצינו לברר מיהו האדם הנכון להגיש לו את ההודעה", אמר והוסיף כי התשובות מצד טוויטר הודו היו מעורפלות בנושא.

הממשלה בהודו ניסתה לשלוט על השיח ברשתות החברתיות בנושא הקורונה. בחודש שעבר הורתה הממשלה לטוויטר להסיר ציוצים בנושא והורתה לפייסבוק ולאינסטגרם להוריד פוסטים ביקורתיים על הטיפול של הממשלה במגפה. במרץ, ממשלת הודו איימה לקיים הליכים משפטיים נגד עובדי פייסבוק וטוויטר אם לא יענו לבקשות שלהם להסיר תוכן על מחאות החקלאים שהיו במדינה. בסופו של דבר, טוויטר חסמה לצמיתות יותר מ-500 חשבונות והגבילה את הנראות של ציוצים מסוימים בהודו בעקבות ההודעה של הממשלה.