רוסיה קונסת את גוגל ב-6 מיליון רובל

על פי דיווח ברויטרס, רגולטור התקשורת ברוסיה הזהיר את גוגל שהוא יורה על האטת תעבורת הנתונים של החברה במדינה אם לא תצליח למחוק את התוכן האסור • הפוסטים עליהם הממשלה הרוסית מדברת עוסקים בעידוד קטינים להצטרף להפגנות אסורות בינואר

סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP
סונדאר פיצ'אי / צילום: Virginia Mayo, AP

בית משפט ברוסיה קנס את גוגל בשלושה קנסות נפרדים בהיקף כולל של 6 מיליון רובל (כ-82 אלף דולר), לאחר שנכשלה במחיקת תוכן לא חוקי לטענת הממשלה הרוסית, כך על פי דיווח ברויטרס. רגולטור התקשורת ברוסיה, Roskomnadzor, הזהיר את גוגל שהוא יורה על האטת תעבורת הנתונים של החברה במדינה אם לא תצליח למחוק את התוכן האסור.

הפוסטים עליהם הממשלה הרוסית מדברת עוסקים בעידוד קטינים להצטרף להפגנות אסורות בינואר, אז בזמנו כשאזרחי ברוסיה יצאו לרחובות לתמוך בראש האופוזיציה, אלכסיי נבאלני, לאחר שהוא נאסר. כבר אתמול, ב-Roskomnadzor נתנו לגוגל 24 שעות למחוק את התוכן או שהרשות תטיל עליה קנס. הרגולטור שלח יותר מ-26 אלף פניות לגוגל בקריאה להסרת מידע בלתי חוקי, כולל סרטונים המכילים מידע על הסמים או אלימות של "ארגונים קיצוניים" לדבריה. על פי הרגולטור, על עבירה חוזרת גוגל עלולה להיכנס בקנס של עד 10 אחוז מסך ההכנסות השנתיות שלה.

בית המשפט המחוזי בטגנסקי קבע כי גוגל נמצאה אשמה ותצטרך לשלם 2 מיליון רובל עבור כל עבירה, מה שהוביל לקנס כולל של 6 מיליון רובל. זו לא הפעם הראשונה שברוסיה בוחנים את ענקיות האינטרנט המערביות. רוסיה כבר הענישה ענקית אינטרנט אחרת בהאטת העברת מידע, וזו הייתה טוויטר. בית המשפט ברוסיה קנס את טוויטר בהיקף כולל של 8.9 מיליון רובל כי לא הצליחה למחוק תוכן אסור. גם טיקטוק נענשה בגין עבירות דומות.

סוכנות הידיעות Interfax מדווחת שבית המשפט ישקלו שמונה דיווחים נוספים על פייסבוק, שעלולים להוביל כקנס כולל של עד 32 מיליון רובל.

גוגל לא הגיבה לדיווחים.