כבר לא צריך לקנות לייקים: השינוי החדש שאינסטגרם מיישמת

הרשת החברתית הודיעה היום כי משתמשי אינסטגרם יוכלו לבטל את ספירת הלייקים בפוסטים שלהם ובפיד הכללי • האופציה גם תורחב לפייסבוק בהמשך

אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit
אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit

לאחר שבחודש שעבר אינסטגרם הודיעה על מבחן גלובלי קטן שבוחן את הסרת הלייקים מהפוסטים בה, כעת הרשת החברתית מודיעה כי הפיצ'ר החדש יגיע לכולם החל מהיום. משתמשים יוכלו לבחור להסיר את הלייקים לגמרי מהפיד שלהם ובנוסף גם להסתיר את מונה הלייקים אצלם

בפייסבוק, שמחזיקה את השליטה באינסטגרם, מסבירים שהמהלך קשור ללחץ שנוצר אצל המשתמשים שלהם. "בחנו הסתרת מונה לייקים כדי לראות האם זה עשוי להוריד לחץ בחוויה של אנשים ברשת החברתית. מה ששמענו מאנשים ומומחים היה שאי צפייה במונה הלייקים מועילה לחלק ומעצבנת אחרים, במיוחד מכיוון שאנשים שמשתמשים במונה הלייקים עושים זאת כדי להבין מגמות ופופולריות. לכן אנו מאפשרים את הבחירה", נכתב בבלוג החברה.

כאמור, ענקית האינטרנט מאפשרת למשתמשים להסתיר את מונה הלייקים באינסטגרם, משמע לא לראות שום ספירה באף אחד מהפוסטים שעולים בפיד. בנוסף, תהיה אפשרות להסתיר את הספירות בפוסטים של המשתמשים עצמם, כך שאחרים לא יוכלו לראות את כמות הלייקים שאתם מקבלים. "אנו מחפשים דרכים נוספים כדי לתת לאנשים שליטה בחוויה שלהם", מצדיקה ענקית האינטרנט את המהלך ומוסיפה: "בדרך הזו, אם תרצו, תוכלו להתמקד בתמונות ובסרטונים במקום בכמה לייקים קיבלתם".

הסתרת הלייקים בפוסטים של אחרים נעשית דרך ההגדרות. את הספירה בפוסטים שלכ ניתן יהיה לעשות בעת העלאת הפוסט וגם לאחר מכן, כשהוא כבר באוויר. בעוד כמה שבועות האפשרויות האלו יתרחבו גם לפייסבוק.

הסתרת לייקים באינסטגרם / צילום: פייסבוק
 הסתרת לייקים באינסטגרם / צילום: פייסבוק

בחודש שעבר אינסטגרם בחנה את הכלי בקבוצה מצוצמצת של אנשים ברחבי העולם. הם יכלו לבחור בין שלוש אפשרויות: משתמשים יכלו לבחור אם להסתיר את מונה הלייקים בפוסטים של אנשים אחרים, להסתיר את ספירת הלייקים בפוסטים האישיים שלהם, או להציג את מונה הלייקים כפי שהוא היום.

מי שחשש מהצעד הזה בהתחלה, היו דווקא משפיענים ומובילי דעת הקהל. אם מסתירים את מונה הלייקים, זה יפגע בעסקאות שהם מקיימים עם חברות מסוימות בקידום המוצרים שלהם. המשפיענים הבינו שהם יכולים לראות את מונה הלייקים של עצמם, כך שאפשר היה להציג את המידע לחברות השונות.