יש על מה לבנות: גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה בתקציב הפרסום של שיכון ובינוי

היקף התקציב צפוי לעמוד על כ-10 מיליון שקל בשנה • על התקציב התמודדו גם משרדי הפרסום יהושע TBWA ו-LEAD אוגילבי

רונן גולדשמידט, מנכ”ל גליקמן-שמיר-סמסונוב / צילום: תמונה פרטית
רונן גולדשמידט, מנכ”ל גליקמן-שמיר-סמסונוב / צילום: תמונה פרטית

משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה במכרז על תקציב הפרסום של חברת שיכון ובינוי - כך נודע לגלובס. על התקציב התמודדו גם משרדי הפרסום יהושע TBWA ו-LEAD אוגילבי.

היקף התקציב צפוי לעמוד על כ-10 מיליון שקל בשנה, שיתחלקו בין קמפיינים תדמיתיים לקמפיינים נקודתיים שיתמכו בפרויקטים של שיכון ובינוי.

עד לפני מספר שנים היה תקציב הפרסום של שיכון ובינוי תקציב גדול יחסית, בהיקף של כמה מיליוני שקלים בשנה. בשונה מרוב חברות הנדל"ן, השקיעו שם כסף לא רק בקידום פרויקטים ספציפיים אלא גם במיתוג החברה כמשתמשת בבנייה ירוקה, וכמקדמת רעיונות של קיימות. גם ההתקשרות עם משרד פרסום נחשבה ליוצאת דופן - שיכון ובינוי עבדה כ-20 שנה עם באומן-בר-ריבנאי, פרק זמן שבמונחים של ענף הפרסום נחשב כמעט נצח.

על רקע השגשוג בשוק הנדל"ן והעובדה שנכנסו אליו שחקנים חדשים שהחלו לפרסם, נהנתה בשנים האחרונות כל הקטגוריה מהשקעה כספית מוגברת. במקביל, דווקא בשיכון ובינוי, שחוותה טלטלות, קטן תקציב הפרסום משמעותית.

ב-2018, על רקע שינוי הבעלות בחברה - קבוצת אריסון מכרה אותה לאיש העסקים נתי סיידוף - חל גם שינוי במערך הפרסום. בהנהלה החדשה הבהירו לבאומן כי הם מתעתדים לבחון משרדים נוספים, והשאירו למשרד את האפשרות להתמודד מחדש על התקציב. בינתיים נשכר משרד הפרסום פליקס ארג'נטרו לטיפול נקודתי בפרויקט התחדשות עירונית, ובבאומן הבינו את הרמז וויתרו. לתקופה מסוימת טופל מלוא התקציב בפליקס ארג'נטרו, עד שהחברה יצאה למכרז.

בעבר טיפל גליקמן-שמיר-סמסונוב בתקציבי פרסום של חברות נדל"ן גדולות, ביניהן אפריקה ישראל וחבס. כמו באומן-בר-ריבנאי, גם הוא נמנה עם קבוצת הפרסום פובליסיס, כך שבסופו של דבר הקבוצה לא איבדה את התקציב.

לדברי מנכ"ל ויו"ר שיכון ובינוי, תמיר כהן, מטרת הבחירה בגליקמן כשותף אסטרטגי היא "שיקוף תדמיתי של הובלת שוק הנדל"ן בישראל, במקביל לקידום עשרות פרויקטי נדל"ן למגורים, מסחר ומשרדים".

רונן גולדשמידט, מנכ"ל גליקמן-שמיר-סמסונוב, סיכם כי "האתגר הגדול שלנו יהיה להעביר את המובילות ואת האמינות של שיכון ובינוי".