נאוויטס סוגרת רבעון חזק ויחידת ההשתתפות מגיבה בעלייה חדה

גדעון תדמור: "ברור כעת כי הנפט עתיד להישאר רכיב משמעותי בצריכת האנרגיה העולמית בעשורים הבאים. נאוויטס לבניית תחום האנרגיות המתחדשות, תוך יצירת שיתופי פעולה איכותיים ואיתור הזדמנויות השקעה"

גדעון תדמור / צילום: איל יצהר
גדעון תדמור / צילום: איל יצהר

העלייה במחיר הנפט בחודשים האחרונים לצד קצב הפקה גבוה בנכסי הנפט בהם היא מחזיקה, הובילה את שותפות נאוויטס פטרוליום של גדעון תדמור לדווח על תוצאות שיא ברבעון הראשון של שנת 2021.

השותפות הציגה הבוקר הכנסות של 20.4 מיליון דולר ברבעון לעומת הכנסות של 9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020 - עלייה של 106%. 

נאוויטס  מדווחת על קפיצה של פי 4 ב-EBITDA ל-14.1 מיליון דולר, לעומת EBITDA של כ-3.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. בשורה התחתונה, נאוויטס רשמה רווח נקי של כ-10.4 מיליון דולר ברבעון זה, לעומת רווח של כ-800 אלף דולר ברבעון הראשון של 2020.

בשותפות מציינים כי במהלך הרבעון מכרה נאוויטס 408 אלף חביות נפט, במחיר ממוצע של כ-58 דולר. במהלך הרבעון הופקו מפרויקט בקסקין כ-3.6 מיליון חביות נפט, כאשר חלקה של נאוויטס (7.5%) עמד על 268 אלף חביות נפט.

הגברת התפוקה התבצעה גם במאגרים היבשתיים של נאוויטס, כאשר שדות דנברי תרמו 115 אלף חביות נפט ושדה נצ'ס כ-25 אלף חביות נוספות. במהלך אפריל נאוויטס השלימה שני קידוחי פיתוח אופקיים בשדה Webster, וזאת במסגרת התקציב ולוחות הזמנים המתוכננים. הקידוחים חוברו למערכת ההפקה, ולמועד זה החלה ההפקה מאחד הקידוחים, והשותפות צופה כי ההפקה מהקידוח השני תחל בזמן הקרוב.

במקביל לדוחות מעדכנים בנאוויטס כי השותפות מתקדמת להשלמת המימון לפרויקט הדגל שלה, שננדואה, ונערכת לגיוס הון של 100-150 מיליון דולר להשלמת חלקה בהון הנדרש לפרויקט. לשם כך השותפות בוחנת אפשרות הנפקת יחידות השתתפות בדרך של הצעה לא אחידה לניצעים מוסדיים.

שננדואה הוא מהמאגרים הגדולים במפרץ מקסיקו, והוא ממוקם 255 מייל דרומית לניו אורלינס. חלקה של נאוויטס בפרויקט עומד על 53.1%, ולצידה חברות בקבוצת בלקסטון המחזיקות ב-46.9%. טרם רכישת חלק מהמאגר על ידי נאוויטס, הושקעו בשננדואה 1.8 מיליארד דולר, תוך ביצוע של 9 קידוחי אקספלורציה. 

בנאוויטס מציינים כי לאחר השלמת הפיתוח בסוף שנת 2024, פרויקט שננדואה צפוי להפיק כ-80,000 חביות נפט ביום, מארבע בארות הפקה. 

יחידת ההשתתפות של נאוויטס רושמת כעת עלייה של כ-5% בבורסה ומשלימה התקדמות של 140% בשנה האחרונה. שוויה של השותפות בבורסה עומד על 1.13 מיליארד שקל.

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור מיין כי "נאוויטס מדווחת ברבעון הראשון על תוצאות שיא ונהנית מפירות המהלכים האסטרטגיים שקידמנו במהלך השנים האחרונות. במקביל, אנו פועלים להשלמת המימון של שננדואה שהינו פרויקט הדגל שלנו, בהשתתפות בנקים בינ"ל וגופים מוסדיים מובילים וזאת לקראת החלטת ההשקעה הסופית. ברור כעת כי הנפט עתיד להישאר רכיב משמעותי בצריכת האנרגיה העולמית בעשורים הבאים, והשלמת הפרויקט בשנת 2024 תהפוך את נאוויטס לחברת אנרגיה משמעותית במפרץ מקסיקו בארה"ב. בנוסף פועלת נאוויטס לבניית תחום האנרגיות המתחדשות, תוך יצירת שיתופי פעולה איכותיים ואיתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות בתחום".