כלל הציגה את הרווח הגבוה בענף הביטוח ברבעון הראשון: 402 מיליון שקל

החברה הציגה תשואה להון במונחים שנתיים של 25.5%, שהגיעה בין היתר הודות לפריחה בשוק ההון, אך גם עקב שיפור ברווח החיתומי והתייעלות ע"י צמצום 500 עובדים בתוך שנתיים • היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע לשיא חדש בסוף הרבעון ה-1 ועומד על כ-246 מיליארד שקל

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים / צילום: סיון פרג'
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים / צילום: סיון פרג'

כלל ביטוח ופיננסים פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2021, והחברה הציגה את הרווח הגדול ביותר ברבעון. החברה הציגה רווח כולל לאחר מס בסך של כ-402 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל לאחר מס בסך של כ-483 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם חברות הביטוח רשמו רווחים נאים, כאשר הפניקס הציגה רווח של 356 מיליון שקל, הראל 255 מיליון, מגדל 233 ומנורה מבטחים 201 מיליון.

התשואה להון במונחים שנתיים ברבעון הראשון של 2021 עמדה על שיעור של כ-25.5%, לעומת שיעור שלילי של כ-33.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

אייל דבי, ראש דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, אמר בעקבות הדוח הכספי שפרסמה כלל ביטוח כי "העובדה שכלל ביטוח הציגה את הרווח הכולל הגבוה בענף, וכך גם לגבי תשואה ההון שדווחה, הייתה מבחינתנו הפתעה גדולה. זה היה ברור שהתוצאות ברבעון הראשון יהיו חזקות בכל התעשייה, כפי שאכן היה, אבל זה לא מחזה שגרתי שבתוך המדרג הפנימי כלל ביטוח ניצבת בראש הרשימה - מבחינת התוצאות בשורה התחתונה. תוצאות מצוינות, הן בהיבט האבסולוטי והן בהשוואה ליתר החברות ומה שחשוב ומעודד, זו העובדה שהשיפור שהוצג אינו תוצאה בלעדית של הרוח הגבית מצד שוקי ההון ברבעון, אלא שגם הרווחיות החיתומית הבסיסית השתפרה".

היקף הנכסים המנוהלים של כלל הגיע לשיא חדש בסוף הרבעון ה-1 ועומד על כ-246 מיליארד שקל, גידול של כ-4% לעומת סוף שנת 2020. סך ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בסוף הרבעון האחרון בכ-6.7 מיליארד שקל, לעומת כ-6.3 מיליארד שקל בסוף דצמבר 2020, גידול של כ-6%.

הפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי הגמולים והתקבולים בגין חוזי השקעה בתקופת הדוח הסתכמו לסך של כ-5.5 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-5.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-6.5%.

יורם נוה, מנכ"ל כלל החזקות עסקי ביטוח: "כלל ביטוח ופיננסים ממשיכה לעמוד בהצלחה בתוכנית האסטרטגית שלה ומציגה צמיחה משמעותית, לצד המשך התייעלות בהוצאותיה, דבר המוביל לשיפור עקבי ברווח החיתומי. בתוך כך קטנה מצבת העובדים בשנתיים האחרונות בכ-500 עובדים. החברה ממשיכה להציג תשואות מהגבוהות בענף, דבר התורם למיצוב העסקי שלה ולרווחיותה".