מרב מיכאלי צפויה להתמקד בתחבורה ציבורית, ובעיקר בשבת

"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין בה תחבורה ציבורית בשבת. הגיע הזמן לשים לזה סוף", צייצה ח"כ מרב מיכאלי בטוויטר לפני כשנתיים וחצי • בהנחה שמיכאלי אכן תהיה שרת התחבורה הבאה של ישראל, את המאבק הראשון שלה היא תנהל מול ראשי הסיעות החרדיות

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner

כפי שמסתמן עכשיו, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צפויה להחליף את מירי רגב כשרת התחבורה והבטיחות בדרכים הבאה של ישראל. בהסתמך על הצהרות שלה בעבר, נראה כי את הקרב הראשון שלה היא תנהל מול ראשי הסיעות החרדיות, שכן לא פעם היא התבטאה בדבר החשיבות של פתיחת התחבורה הציבורית בשבת. כך למשל בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה לפני כשנתיים וחצי שבו היא מנתה מספר תחלואים במדינה, היא כתבה שישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין בה תחבורה ציבורית בשבת. היא חזרה על הנושא גם בראיון לעיתון כל העיר ירושלים במרץ האחרון, כשאמרה כי, "לא יכול להיות שבעיר הבירה שלנו יש ציבור שלם שאין לו חופש תנועה בשבת". עם זאת היא הבהירה שבאזורים שבהם יש שמירת שבת מוחלטת יש לשקול את הנושא.

תחום נוסף שמיכאלי תבקש לקדם כשרת תחבורה הוא התחבורה הציבורית בכלל. כבר ב-2017 קידמה מיכאלי, יחד עם ח"כ מירב בן ארי, הצעת חוק לעידוד נושא הקארפול. במצע מפלגת העבודה לפני הבחירות האחרונות נכתבו דברים ברוח דומה. "נפעל להקטנת התלות ברכב פרטי מזהם שרק מעמיד אותנו בפקקים. נקדם פיתוח פתרונות חלופיים בני השגה, כמו תחבורה ציבורית ראויה, רכבים חשמליים ושיתופיים, אופניים וגם עבודה מרחוק. נקדם האצת פרויקטי תשתית להסעת המונים".