"לא באנו לסיבוב קצר": הטייקון הפיננסי החדש מדבר לראשונה על העסקה שתשנה את חייו

רני צים רוכש 75% מקרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות ב-309 מיליון שקל • הסכום שתשלם וואליו קפיטל שבשליטת צים משקף לעסקה כולה שווי של 412 מיליון שקל • אלטשולר שחם ימשיך להחזיק ב-25% מהפעילות, וימכור אותה בתוך שנה • רני צים: "אנחנו מסתכלים על החברה כפלטפורמה לבית השקעות. הכותרת שלנו בפסגות היא להחזיר עטרה ליושנה"

 

רני צים / צילום: יח"צ
רני צים / צילום: יח"צ

חברת וואליו קפיטל שבשליטת רני צים רכשה מאלטשולר שחם 75% מפסגות קרנות נאמנות ופסגות ני"ע בסכום של 288 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת העסקה שעל חתימתה פורסם אמש לראשונה בגלובס, תרכוש וואליו קפיטל את פסגות קומפס השקעות בתמורה כוללת בסך של כ-21 מיליון שקל. בעבור העסקה כולה תשלם וואליו קפיטל סך כולל של 309 מיליון שקלים, על בסיס אפס מזומן ואפס חוב. אלטשולר שחם יחזיק ב-25% הנותרים מנכסי פסגות ני"ע ופסגות קרנות נאמנות, והוא ימכור אותם במהלך השנה הקרובה. בשיחה גם גלובס, מספר צים על תוכניותיו לעתיד ומבטיח: "לא באנו לעשות סיבוב של שנה או שנתיים".

וואליו קפיטל מבצעת את הרכישה יחד עם קבוצת משקיעים בהובלתה, הכוללת בין היתר את יואן קדוש, קנלוב קפיטל (בניהולו של אוליביה קוניג) ובית ההשקעות HC WAINWRIGHT משקיעים נוספים מחו"ל, המביאים עימם נסיון בתחומי ההשקעות והפיננסים, כך שלאחר השלמת העסקה תחזיק וואליו קפיטל ב-75% מהנכסים הנרכשים, וכן תהיה לה שליטה מלאה על ניהול הפעילות הנרכשת של פסגות.

חלקה של וואליו קפיטל עומד על סך של כ-232 מיליון שקל, 75% מהסכום. בוואליו קפיטל מציינים כי כמחצית מסך החלק שלה בתשלום צפוי להיות ממומן ממקורותיה העצמיים, כשיתרת הסכום צפויה להיות ממומנת באמצעות הלוואה שתיטול החברה הרוכשת.

בוואליו קפיטל שווים ומציינים כי בכוונתם לפעול לשימור המערך התעסוקתי של פסגות וכן להעסיק גם את מרבית עובדי המטה בפסגות ני"ע ופסגות קרנות נאמנות. בנוסף, החברה התחייבה לשמור על המותג "פסגות", כמו גם על יתר סמליה המסחריים, ובכוונתה להמשיך ולשכור את משרדי פסגות הנוכחיים.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים שונים, שעיקרם קבלת האישורים וההיתרים הרגולטוריים הנדרשים לביצוע העסקה.

גילעד אלטשולר ורני צים במעמד החתימה / צילום: יח"צ
 גילעד אלטשולר ורני צים במעמד החתימה / צילום: יח"צ

מטעם ואליו קפיטל ליוו את העסקה עורכי הדין יעקב אנוך, אשר סופן וליהיא בכר ממשרד מ.פירון ושות'. את אלטשולר שחם ליוו עורכי הדין אילנית לנדסמן יוגב, ניב סיון ואוהד גראוב ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן. כמו כן, ליוו את העיסקה רו"ח דני מישקובסקי ואורנה לוי מפירמת ראיית החשבון EY .

"נחזיר עטרה ליושנה. לא באתי לעשות סיבוב"

בשיחה עם גלובס אומר צים כי "אנחנו שמחים מאוד שעשינו את העסקה הזו. זה לא היה פשוט, היו אתגרים מאוד גדולים והתמודדנו עם הגופים הכי חזקים במשק. עשינו זאת בנחישות והצלחנו. פסגות היה גוף בסטגנציה, הוא כבר עמד למכירה כמה שנים טובות. וגוף שנמצא על המדף לא נכנס להשקעות ולפעילויות כאלה ואחרות. יש לכך הרבה משמעויות מבחינת האנרגיה ואנחנו רוצים להזרים דם חדש לעסק, להכניס את הדי.אנ.איי שלנו לעסק. ניכנס, נכיר את האנשים והפעילויות ונהפוך לגוף רעב, כי לפסגות היה חסר הרבה רעב, ואנחנו נשנה את זה.

מה התוכניות שלכם לגבי המשך הפעילות של נכסי פסגות שרכשתם ?

"אנחנו מסתכלים על החברה כפלטפורמה לבית השקעות. הכותרת שלנו בפסגות היא להחזיר עטרה ליושנה. לא באנו לסיבוב של שנה או שנתיים, ואני לא מחפש לעשות סיבוב על העסקה ולא רוצה להתחיל למכור את הפעילות הלאה לגופים אחרים. כבר היום יש רווח בעסקה אבל אנחנו נשקיע באנשים, בפעילות, בארגון, בשוק ונייצר שיתופי פעולה עם הרבה גופים במשק. אנחנו רוצים להביא פעילויות וארומה אחרת לשוק.

עד כמה אתה מרגיש שזו באמת קפיצת מדרגה מבחינת הפעילות שלך בעולם הפיננסים ?

"בעולם הפיננסי זו קפיצת מדרגה. אני רגיל לעשות עסקאות במיליונים ויחסית זו לא עסקה גדולה מבחינת ההיקף, כך שאני לא נבהל ממנה. אני מבין מאוד בתחום ההשקעות ועושה הרבה השקעות הן בחברות הפרטיות שלי וגם בחברות הציבוריות שלי, ויודע שיש רעב להצליח, יש אנרגיה גבוהה להצליח והרבה ניסיון ושכל. אם אנשים נכונים השמיים זה הגבול ואין ספק שנביא תוצאות".

האם בכוונתכם לרכוש גם את ה-25% שנשארו בידי אלטשולר שחם ?

"קנינו עכשיו 75% אחוז מהפעילות, ואנחנו מרגישים מאוד בנוח איתם".

מי ינהל את הפעילות ?

"כרגע אנחנו משאירים את המנהלים הקיימים. כפי שציינתי, ניכנס לפסגות, נבין את הפעילויות, נעשה פגישות חתך אחד על אחד עם כולם ומשם נגזור את הניהול להמשך הדרך. האמונה שלי היא שיש בפסגות חומר אנושי מאוד טוב שאפשר למקסם אותו ואחת המשימות שלי להפוך את הביצועים של כל אחד בשולחן הזה שנקרא פסגות לטובים יותר.

הבטחתם לשמור על העובדים ועל המותג.

"מותג פסגות נשאר, נשמר גם העובדים שנשארו בעבודה, אנחנו בהרגשה מאוד טובה לגבי היכולות שלה ו מאמינים שנדע לשנות את מה שצריך לכיוונים שאנחנו רוצים".