זאת חלוקת התיקים המסתמנת בממשלת השינוי

יאיר לפיד הודיע לנשיא ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה • בראשה צפוי לעמוד נפתלי בנט, ולפיד יהיה שר החוץ ורה"מ החליפי • ההשבעה תתקיים כנראה בעוד כעשרה ימים, אך יו"ר יש עתיד לוחץ על יו"ר הכנסת לקיים ישיבה מיוחדת על מנת להשביע את הממשלה לפני כן

יאיר לפיד ונפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
יאיר לפיד ונפתלי בנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רגע לפני תום המנדט, הודיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי הצליח להרכיב ממשלה. בראש ממשלת ישראל ה-36 צפוי לעמוד יו"ר ימינה, נפתלי בנט - אך עד לרגע ההשבעה בכנסת, שום דבר לא יהיה סופי.

עד להשבעה, שתתקיים ככל הנראה ב-14.6, על הקואליציה המתגבשת להשלים את החתימה על ההסכמים הקואליציוניים. לפיד לוחץ על יו"ר הכנסת, יריב לוין, לקיים את ההשבעה במועד מוקדם יותר, אך לא ברור שזה יענה לו. 

ביממה האחרון התקיים מרתון פגישות בכפר המכבייה, שכלל את ראשי ונציגי מפלגות "גוש השינוי", במטרה להגיע לסיכומים. שום דבר עדיין לא חתום בשלב זה, אך נכון לעכשיו נראה שהממשלה תהיה בעלת 28 שרים.

זאת חלוקת התיקים המסתמנת:

ראש הממשלה בשנתיים הראשונות - נפתלי בנט
ראש ממשלה חליפי ושר החוץ - יאיר לפיד
שר האוצר - אביגדור ליברמן
שר הפנים - איילת שקד
שר הביטחון - בני גנץ
שר המשפטים - גדעון סער
שר הבינוי והשיכון - זאב אלקין
שר החינוך - יפעת שאשא ביטון
שרת התחבורה - מרב מיכאלי
השר לביטחון פנים - עמר בר לב
שר הבריאות - ניצן הורוביץ
השרה להגנת הסביבה - תמר זנדברג
השר לשיתוף פעולה אזורי - עיסוואי פריג'
שר הדתות - מתן כהנא
השרה לשוויון חברתי - מירב כהן
שרת הקליטה - פנינה תמנו שטה
שר התרבות - חילי טרופר
שר התקשורת - יועז הנדל
שרת האנרגיה - קארין אלהרר

בנוסף, תיק התפוצות יהיה בידי העבודה, שכנראה יהיה מינוי חיצוני, תיקי החקלאות והנגב והגליל יהיו אצל ישראל ביתנו, ותיק העבודה, הרווחה, והכלכלה - בידי יש עתיד.

באשר לעבודת הכנסת, יו"ר הכנסת צפוי להיות מינוי מיש עתיד, ועדת הפנים תהיה בידי מנסור עבאס, ועדת החוקה בידי מפלגת העבודה וועדת הכספים אצל עודד פורר מישראל ביתנו.