בעלי המניות הנאמנים של גיימסטופ שם לטווח הרחוק. ולא בגלל הממים

אחרי שמניית רשת משחקי הווידאו השתקמה מצניחה תלולה מוקדם יותר השנה, המשקיעים תולים תקוות במשקיע האקטיביסט והיזם ריאן כהן, המועמד למנכ"ל • "הקפטן הזה יטבע יחד עם הספינה שלו", העיד על עצמו אחד המשקיעים

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Associated Press, John Minchillo
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Associated Press, John Minchillo

עד שרוברט מייזנר שמע על הראלי של מניות  גיימסטופ  בינואר, המניה כבר הייתה מזמן במסלול לסנסציה לאומית. עבור תושב פלורידה בן ה-50, זה היה סימן לקנות.

מייזנר, שבעבר השקיע בעיקר בחברות בלו צ'יפ, פחד לפספס את הרכבת והיה נלהב מהדיבורים על סחיטת קרנות הגידור. הוא לחץ על ההדק, קרוב לשיא, וקנה מניות במחיר של כמעט 350 דולר למניה. ואז המניה התרסקה, חזק. תוך כמה ימים, היה נראה שהתקוות של מייזנר לרווחים גדולים התנדפו.

הסיפור של מייזנר יכול היה להיגמר שם. אך במקום זאת בפברואר, כשמניית גיימסטופ ירדה ל-40 דולר, מייזנר עשה מה שאז נראה בלתי הגיוני בעליל: הוא המשיך לקנות. "בתוך ההריסות", הוא גילה שיש הרבה מה לאהוב בגיימסטופ, כך אמר. הוא קנה עוד ועוד - וראה זאת כהשקעה בעתיד החברה. 

כיום, מייזנר מורווח יותר מ-18,500 דולר על הנייר מהפוזיציה שלו בגיימסטופ, באופן חלקי בשל חזרה מפתיעה של "מניות המם" בשבועיים האחרונים. גיימסטופ, AMC, ומניות אחרות הפופולריות אצל משקיעים אינדיבידואלים ברשתות חברתיות, זינקו והציגו תנודות חריפות, גם כששוק המניות הכללי נותר במקומו.

מדד S&P 500 רשם עלייה צנועה של 0.6% בשבוע שעבר, בעוד שמניות גיימסטופ טיפסו ב-12% על בסיס הראלי של השבוע הקודם שהגיע ל-26%. עם ביצועים כאלה, אומרים סוחרים, קשה שלא להישאר נאמנים.

מייזנר הוא אחד מכמה סוחרים שהפכו למאמיני גיימסטופ של ממש, וצברו פוזיציות גדולות במניה, בלי כוונה למכור בקרוב. חלקם, כמו מייזנר, לא דרכו מעולם בחנות של הרשת ולא מבלים זמן רב במשחקי מחשב. והנה כעת, כמעט שלא עובר יום שבו גיימסטופ אינה במחשבותיהם.

הימור אימפולסיבי מתודלק באדרנלין

ההימור של משקיעים אינדיבידואלים על גיימסטופ מוקדם יותר השנה תואר לעיתים  כאימפולסיבי ומתודלק באדרנלין, בהובלת גדודי הסוחרים בפורום WallStreetBets ברדיט. רבים מהם לא מכחישים שזה נכון לפחות חלקית. אבל רבים גם אומרים שהפכו את הפוזיציות שלהם להזדמנות להיכנס מוקדם לחברה, שהם צופים כי תיראה שונה באופן דרסטי תוך שנה.

"לטסלה היו אומרים לא וגם לאמזון היו מתנגדים, אבל החברות, וכעת גיימסטופ, הפכו את התפיסה והמתודולוגיה של איך לעשות עסקים", אמר מייזנר, מנהל בחברת שירותים טכנולוגיים. 

מה שמניע את התיאוריה הזו אצל סוחרים עצמאיים רבים הוא איש אחד שעלה במהירות בסולם הדרגות בגיימסטופ: ריאן כהן, מייסד שותף של חברת הציוד והמזון לחיות מחמד Chewy. כהן צמח במהירות תוך חודשים מלהיות משקיע אקטיביסט בגיימסטופ למועמד לתפקיד המנכ"ל. הוא עדיין לא בן 40 וזכה לכינוי ילד הפלא של האיקומרס לאחר שמכר את Chewy ל-PetSmart תמורת 3.35 מיליארד דולר - עסקת המסחר המקוון הגדולה ביותר בזמנו.

הרבה סוחרים עצמאיים מהמרים שכהן יוכל לשחזר את ההצלחה הזו בגיימסטופ על ידי הובלת החברה לעידן הדיגיטלי, הרחק משנים של הכנסות יורדות וניסויים כושלים. כהוכחה, יש המצביעים על העסקת אנשים הקשורים לאיקומרס על ידי גיימסטופ לאחרונה, וכן על המכתב שכתב כהן לדירקטוריון בנובמבר, בו הדגיש את הצורך בכך שגיימסטופ תהפוך ל"עסק המונע בכוח הטכנולוגיה" ומציע מחיר תחרותי, מבחר משחקים רחב, משלוח מהיר ושירות לקוחות חזק. בדיווחים לרשות ניירות הערך מהעת האחרונה, הכירה גיימסטופ בצורך להגיב לנוף המשתנה. אבל לעשות את המעבר לא יהיה קל, בייחוד בתעשייה שהופכת ליותר ויותר תחרותית. 

פופקורן גדול בחינם לבעלי מניות

כמו חברות אחרות, כולל מניית המם AMC, גיימסטופ יוצאת מהאתגר של שנת הקורונה עם ציבור נאמן של בעלי מניות שלא היו לה בשנה שעברה - וחלקם עשוי להפוך ללקוחות. AMC במיוחד ניסתה לבנות על זה, כשהכריזה בשבוע שעבר שתיתן לבעלי מניות פופקורן גדול בחינם בקיץ הקרוב, בפעם הראשונה שילכו לסרט באחד מאולמות הרשת. עם זאת, למחרת רשת בתי הקולנוע הזהירה משקיעים מהפוטנציאל להפסדים גדולים בגלל הפכפכות המניה.

שתי החברות ניצלו את טירוף מניות המם למכירת מניות נוספות וחיזוק דוח הרווח והפסד שלהן. גיימסטופ גם הכריזה לאחרונה שנקטה צעדים לחיסול החוב שלה לטווח הארוך.

 
  

ספקנים רבים בשוק הזהירו שטרנספורמציה בעלת משמעות תיקח זמן והחברה עוד צריכה לגלות הרבה על מה תעשה בהמשך הדרך בבואה להמציא עצמה מחדש. הם גם הזהירו שגיימסטופ, באופן יסודי, לא שווה את מחיר המניה הנוכחי שלה. מניות גיימסטופ סגרו ביום שישי במחיר של 248.36 דולר, עלייה של יותר מ-1,200% ב-2021 שנותנת לחברה שווי שוק של בערך 17.5 מיליארד דולר. בניגוד לכך, מייקל פכטר, אנליסט חוקר ב-Redbush Securities, קבע מחיר יעד של 39 דולר ומדרג את המניה כמניה שכדאי למכור.

"העסק הזה שונה מאוכל לכלבים"

"יש נתק בין המרכיבים היסודיים וההערכה", אמר פכטר. "וריאן כהן לא אמר לנו מה האסטרטגיה שלו. העסק הזה שונה לחלוטין מאוכל לכלבים".

שלא כמו ציוד לחיות מחמד, לעתים קרובות קנייה שחוזרת על עצמה, אמר פכטר, צרכנים של משחקי מחשב לא קונים בתדירות גבוהה. בנוסף, ציין, יש לגייסטופ עדיין רשת של כ-4,800 חנויות - והיא הכריזה לאחרונה על עזיבתו בקרוב של המנכ"ל ג'ורג' שרמן, שהרקע שלו הוא ברשתות קמעונאיות אחרות שיש להן חנויות פיזיות. גם מנהל הכספים הראשי ובכירים אחרים עזבו את החברה השנה.

משקיעים עצמאים רבים אומרים שהגישה הנועזת של כהן לגבי הנהגת גיימסטופ היא מה שזכה לאמון שלהם. זה גם מיד הזניק אותו לסטטוס של ידוען בפורומים כמו WallStreetBets. שם, משתמשים לעתים קרובות מכנים אותו "Daddy Cohen" בזמן שהם זורקים לאוויר רעיונות על המשמעות של הציוצים המוזרים שלו. ציוץ אחד מסוף פברואר היה צילום של גלידת מקדונלד'ס עמוסה לעייפה. הטקסט שנלווה אליו: אמוג'י של צפרדע. הציוץ הלא ברור שלח משקיעים לטרפת שהסתיימה בזינוק של 104% ביום אחד במניות החברה.

"ברור שהוא היה בעמודים ברדיט, העלה דברים לרשתות חברתיות המראים שהוא בקשר עם המשקיעים שלו ויודע מה הם רוצים", אמר תושירה קומראגה, סטודנט בן 21 מאדינבורו שקנה מניות גיימסטופ בינואר לאחר שקיבל המלצה מחברים. יש לו בערך 180 מניות בחשבון המסחר שלו, והוא מוסיף עוד מעת לעת.

להחזיק במניות בשל ערך סנטימנטלי

משקיעים עצמאיים אומרים שהם יסתכלו מקרוב על דוח הרווח וההפסד הרבעוני שיפורסם ביום רביעי, בו צפויה גיימסטופ לדווח על מכירות גבוהות יותר מבשנה שעברה. לקראת סוף השנה יצאה לשוק קונסולת משחקים חדשה והיא אמורה להיות אחת הסיבות לנתון הטוב יותר. רבים אומרים שגם יחפשו רמזים בפגישה השנתית של בעלי המניות, שמתקיימת באותו יום.

כמה משקיעים אומרים שהם צופים שמחיר המניה של גיימסטופ אולי ישתולל סביב אירועי יום רביעי, בייחוד אחרי שבוע שעבר, אז התנדנד בתחום שבין 227 דולר ו-294 דולר.

"המחשבות שלי ממש לא משתנות - אני אוהב את החברה", אמר ג'ון אוונס, בן 21, שקנה מניות גיימסטופ לראשונה במחיר של כ-14 דולר בדצמבר אחרי שחברים לכיתה באוניברסיטת קליפורניה המליצו לו לקנות. מאז הגדיל את הפוזיציה שלו, כולל בימים הפכפכים והוא צופה שיחזיק כמה מניות - אולי לנצח - בגלל ערך סנטימנטלי. אחרי ככלות הכל, אמר, זו הייתה רכבת הרים - והוא מורווח בכמעט 40 אלף דולר בפוזיציות שלו בגיימסטופ. "אני בהחלט הולך להחזיק בהן", אמר אוונס. "אתה יכול לומר שהקפטן הזה יטבע יחד עם הספינה שלו".