מתי תיפרד משפחת נתניהו מהמעון הרשמי בבלפור ואיך יתנהל המעבר

משפחת נתניהו תעזוב את המעון הרשמי בבלפור בתוך שבועיים עד שלושה • מזכיר הממשלה צחי ברוורמן כבר החל בהכנת תיק החפיפה • יועמ"שית משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, הודיעה כי מהשבעת הממשלה החדשה ייפסק עפ"י חוק המימון להוצאות מעונות רה"מ

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ורעייתו שרה / צילום: Associated Press, Mindaugas Kulbis
ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ורעייתו שרה / צילום: Associated Press, Mindaugas Kulbis

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו יעזבו את המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים בתוך שבועיים, לכל היותר שלושה, כך אומר לגלובס גורם בכיר במשרד ראש הממשלה. לפי הגורם, לאחר השבעת הממשלה החדשה, נתניהו יעסוק במהלכים הנדרשים להעברה מסודרת של השלטון לממשלה החדשה, וכך ינחה את כל שרי ממשלתו היוצאת.

מזכיר הממשלה וממלא-מקום המנכ"ל, צחי ברוורמן, החל כבר בהכנת תיק חפיפה שיופץ לבכירי משרד ראש הממשלה, ולשם כך הוא נפגש עם יועצים משפטיים וגם הודיע על כך לאנשיו של נפתלי בנט. עוד אמר הגורם כי יש חשש מפני הפגנות וגילויי שמחה בעת העברת תכולת הבית לבית משפחת נתניהו בקיסריה, לשם תועבר רוב התכולה, ולבתים הפרטים בירושלים ברחוב הפורצים וברחוב עזה. לפיו, מתקיימים דיונים עם גורמי בטחון שונים באשר להליך ההעברה, וככל הנראה כבר בתוך ימים נתניהו והמשפחה יעברו לגור רק במעונות הפרטיים, וישובו לבלפור רק לצורכי האריזה.

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, התייחס הערב (שבת) להפגנת השמחה המתקיימת בכיכר פריז בירושלים לא רחוק ממעון ראש הממשלה. "זו לא העת להפגנות ולפרובוקציות. אני קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו", אמר.

בפעם הקודמת לאחר ניצחון אהוד ברק בבחירות ב-1999, משפחת נתניהו השתהתה כשישה שבועות עד שפינתה את מעון ראש הממשלה בבלפור. כאמור, לפי הגורם הבכיר, התסריט הזה לא יחזור על עצמו.

בדיון פנימי שפורסם הערב הודיעה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, כי החל מהשבעת הממשלה החדשה ייפסק על-פי חוק המימון להוצאות מעונות ראש הממשלה, הן זה הרשמי בבלפור והן הפרטי בקיסריה. בד-בבד ייפסק תשלום השכר למשרות הקשורות למימון ההוצאות בבתים. כמו כן, משרות האמון במשרד ראש הממשלה יופסקו במועד שיסוכם בין נתניהו לבין ראש הממשלה המיועד בנט. נתניהו עצמו יחל לקבל שכר והוצאות של ראש ממשלה לשעבר וכמובן כחבר כנסת ויו"ר אופוזיציה.