ביידן בירך את בנט ולפיד: הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה

רגעים לאחר השבעת הממשלה פרסם נשיא ארה"ב הודעה לפיה הוא מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי המדינות • ביידן לא הזכיר בהודעתו את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Evan Vucci
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Evan Vucci

נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן פרסם רגעים לאחר ההצבעה בכנסת, הודעת ברכה לבחירת הממשלה החדשה בישראל. בהודעה נאמר: "בשם העם האמריקאי אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו. לישראל אין חברה טובה יותר מארצות-הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות-הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור".

ביידן לא הזכיר בהודעתו את ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להודעה הברכה שפרסם הבית הלבן ואמר: "תודה אדוני הנשיא! אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו".

גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכה את ראש הממשלה הנכנס בנט.

גנץ נגד נתניהו

קודם לכן בנאומו הזכיר נתניהו את מדיניותו הנוגדת למדיניות האמריקאית בסוגיית הגרעין, ואת סירובו להותיר את המחלוקות בחדרי חדרים. הוא הוסיף עוד כי סירב לפניית שר ההגנה האמריקאי אוסטין לפתיחתה של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים המיועדת לפלסטינים.

שר הביטחון בני גנץ תקף את נתניהו על דבריו אלה והגדיר אותם חמורים. לדבריו הוא עצמו דאג לאינטרסים הביטחוניים של ישראל לאחר שנתניהו הסכים לעסקת מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות.

לדבריו, "שום מהלך פוליטי לא מצדיק את שבירת השורות והאמירות נגד הממשל האמריקאי. נמשיך לחזק את יחסינו עם ארה"ב ונעבוד עם הממשל למניעת נשק גרעיני מאיראן. אם ייחתם ההסכם נפעל שיהיו בו מרכיבים חשובים להרחקת נשק גרעיני. נתנגד להסכם רע ורעוע אבל בפורום המתאים ולא מעל בימת הכנסת". לדברי גנץ הוא למעשה האישיות בעלת הקשר היציב והמתמשך עם הממשל בארה"ב בממשלה החדשה.