מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי אישרו שכר של כ-12 מיליון שקל לנאמן החברה

שכר הטרחה של עו"ד אופיר נאור יעמוד על 3% מהתמורות שיתקבלו ממימושי נכסים בהיקף מוערך של כ-400 מיליון שקל • מעבר לתשלום הקבוע, כולל ההסכם עם עו"ד נאור תמורות שיתקבלו במקרה של הצלחתו בהגשת תביעות

אופיר נאור עו"ד / צילום: שלומי יוסף
אופיר נאור עו"ד / צילום: שלומי יוסף

מחזיקי אגרות החוב הלא מובטחות מסדרה ט' של חברת אי.די.בי פתוח, אישרו היום ברוב גדול את הסכם שכר הטרחה של נאמן החברה, עו"ד אופיר נאור. מתוצאות ההצבעה שפרסם נאמן אג"ח ט' עולה, כי 61.24% מהמשתתפים בהצבעה תמכו באישור הסכם שכר הטרחה של עו"ד נאור.

הסכם שכר הטרחה המקורי של עו"ד נאור כבר אושר בעבר בידי מרבית מחזיקי אג"ח ט', אולם בהמשך בוטל האישור בעקבות שינוי דעתו של אחד המחזיקים הגדולים. היום הובא ההסכם המעודכן לאישור מחדש, לאחר משא ומתן נוסף שקיימה נציגות המחזיקים עם עו"ד נאור ושבמסגרתו הופחת שכר הטרחה מתמורות אפשריות שיתקבלו מתביעות עתידיות, וכן בוטלה תוספת מאמץ מיוחד בגין תביעות אחרות.

הסכם שכר הטרחה של עו"ד נאור, שאושר כאמור היום, קובע כי שכר הנאמן יעמוד על סך השווה ל-3% מתמורות כל הנכסים שמומשו וימומשו על ידי הנאמן. נכסים אלו כוללים 12% ממניות דיסקונט השקעות שהיו משועבדות לטובתה של אי.די.בי, ההחזקה בחברת מודיעין אנרגיה ובשותף הכללי בה, ההחזקה בחברת התעופה ישראייר, ההחזקה ב-IDBG שבבעלותה נדל"ן בלאס וגאס, השלד הבורסאי של אי.די.בי עם ההפסדים הצבורים שבו, יצירות אומנות וההחזקה בחברת הסטארט-אפ קולו.

מרבית נכסים אלו כבר מומשו, ולאחר השלמת מימוש כלל הנכסים אמור נאמן אי.די.בי להחזיק בקופת מזומנים בשווי של לפחות 400-450 שקל. מזומנים אלו ישמו לפירעון חובותיה של אי.דיבי לנושים הלא מובטחים, ובראשם מחזיקי אג"ח ט'.

סכום זה משקף שכר טרחה של לפחות 12 מיליון שקל, המשקף את הרף התחתון של שכר הטרחה המקובל בעולם הפירוקים. כמו-כן, מדובר בסכום נמוך משמעותית מהוצאות ההנהלה והכלליות של אי.די.בי טרם פירוקה, שעמדו על כ-30 מיליון שקל בשנה.

כמו-כן, בעת מינוי של עו"ד נאור לתפקיד נאמן אי.די.בי בספטמבר 2020, נסחרה אג"ח ט' של החברה ברמות מחירים של 21-22 אגורות בלבד. אלא שבעקבות מימושי הנכסים שהוביל הנאמן מאז, צפויים כעת מחזיקי סדרה ט' לקבל סכום הגבוה פי שלושה ממחיר האג"ח במועד הפירוק.

מעבר לתשלום הקבוע, כולל ההסכם עם עו"ד נאור תמורות שיתקבלו במקרה של הצלחתו בהגשת תביעות. עפ"י ההסכם, יקבל עו"ד נאור 10% מהתמורה שתתקבל ממימוש זכויות התביעה עד לסך של 100 מיליון שקל, 12% ממימוש זכויות תביעה בסכומים שבין 100 מיליון שקל ל-140 מיליון שקל ו-20% מהתמורה שתתקבל מעל 140 מיליון שקל.

תביעות אלו כוללות תביעה שהגישה אי.די.בי כנגד החברות דולפין ואירסה שבשליטת בעל השליטה הקודם אדוארדו אלשטיין), לאחר שהשתיים לא עמדו בהתחייבותן להזרים לאי.די.בי 70 מיליון שקל בספטמבר 2020 ועוד 70 מיליון שקל בספטמבר 2021.

נכסיה של אי.די.בי כוללים כיום בעיקר מזומנים בשווי של יותר מ-300 מיליון שקל - פרי המימושים האחרונים. כמו-כן מחזיקה עדיין אי.די.בי ב-25% ממניות חברת התעופה והתיירות ישראייר, ב-25.8% ממניות חברת הנדל"ן IDBG שמחזיקה בפרויקט המשרדים והמסחר טיבולי בלאס וגאס, ב-13% ממניות חברת קולו, וכן בזכויות תביעה כנגד דולפין ואירסה (שהתחייבו להזרים לאי.די.בי 140 מיליון שקל), וכן הפסדים צבורים.