איילת שקד בחרה מנכ"ל חדש למשרד הפנים: ראש המטה שלה ואיש אמונה

יאיר הירש נחשב לאיש אמונה של שקד ומלווה אותה מאחורי הקלעים בשנתיים האחרונות, גם לאחר שסיימה את תפקידה כשרת המשפטים • שקד: "מדובר באיש ערכי וישר, ואני בטוחה כי הניסיון המקצועי והניהולי המוכח שלו בהובלת אנשים ובניהול תהליכים ארגוניים יבוא לידי ביטוי גם במשרד הפנים"

יאיר הירש, מנכ"ל משרד הפנים המיועד / צילום: דוברות שרת הפנים
יאיר הירש, מנכ"ל משרד הפנים המיועד / צילום: דוברות שרת הפנים

שרת הפנים איילת שקד בחרה ביאיר הירש למנכ"ל משרד הפנים, בכפוף לאישור ועדת המינויים והחלטת ממשלה. הירש היה ראש המטה של שקד במשרד המשפטים, וכן כיהן כמנכ"ל בשתי חברות בנות בתחום המזון בקבוצת ליימן שליסל וכן כסמנכ"ל התפעול בקבוצת התקשורת של איש העסקים שלמה בן צבי.

הירש נחשב לאיש אמונה של שקד ומלווה אותה מאחורי הקלעים בשנתיים האחרונות, גם לאחר שסיימה את תפקידה כשרת המשפטים. בנוסף, הירש היה מעורב במו"מ להקמת הממשלה מטעמה. הירש בעל תואר ראשון במשפטים מורחב (LLB) ותואר שני במשפטים במסלול מסחרי (LLM), שניהם מאוניברסיטת בר אילן ואל"ם (במיל’) בחטיבת הקומנדו במילואים.

בשנה האחרונה שימש כמנכ"ל בפועל בחברות שנקלעו לקשיים תזרימיים/תפעוליים תחת נאמן בית המשפט (בחברת KCR) וכן כמרכז ומוביל מדיניות ופיתוח עסקי בחברות ביטחוניות. שרת הפנים שקד אמרה ״יאיר מלווה אותי מתחילת דרכי במשרד המשפטים, מדובר באיש ערכי וישר, ואני בטוחה כי הניסיון המקצועי והניהולי המוכח שלו בהובלת אנשים ובניהול תהליכים ארגוניים יבוא לידי ביטוי גם במשרד הפנים לטובת אזרחי מדינת ישראל".