החלטה חמורה של הנדל: הורה לעכב חיבור מנויים חדשים לספקית האינטרנט אייס

לאחר שורה של תלונות נגד ספקית האינטרנט אייס ולאחר שימוע, משרד התקשורת הודיע כי הוא נוקט סנקציה נגד החברה ואוסר עליה לגייס מנויים חדשים לתקופה של ארבעה חודשים

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

החלטה חמורה ביותר נגד חברת תקשורת: שר התקשורת יועז הנדל החליט כי ספקית האינטרנט "אייס תקשורת חכמה" תפסיק לגייס מנויים חדשים, וזאת בעקבות פגיעה בצרכנים. לאחר שימוע שנערך לחברה ולאחר אינספור תלונות שהתקבלו נגדה במשרד התקשורת וברשות להגנת הצרכן, החליט המשרד לנקוט נגד החברה צעדים אופרטיביים ולאסור עליה לגייס לקוחות חדשים לתקופה של ארבעה חודשים, ולאחר מכן לבחון את הסוגיה מחדש.

לדברי שר התקשורת יועז הנדל, "אחרי שהחברה קיבלה אין-ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה, אבל נשתמש במקלות בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים״.

לדברי משרד התקשורת, בחודשים האחרונים מתנהל במשרד הליך פיקוח בעקבות מספר חריג של תלונות צרכנים על התנהלותה של חברת "אייס תקשורת חכמה" כלפי לקוחותיה. עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

בחודש נובמבר האחרון יצא המשרד בשימוע בעקבות התלונות, מהן עלה כי "אייס תקשורת חכמה" הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה.

נזכיר כי לאחרונה פרטנר ניתקה את אייס שהתארחה בשרתיה באופן חד-צדדי, וזאת בעקבות מחלוקת כספית. הניתוק גרם לכמה אלפי משתמשים של החברה לאתר ספק אינטרנט במקומ,ה והתוצאה הייתה שאלפי לקוחות התקשרו לבזק כדי להתחבר מחדש. ככל הידוע, אייס התקשרה עם גורמים אחרים שאצלם היא מתארחת כרגע.

ממשרד התקשורת נמסר עוד כי לאחר שהתקבלו התייחסויותיה של החברה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, השר הנדל אימץ הבוקר (ד') את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של ארבעה חודשים. בסיום התקופה תישקל שלילת היתר לספק שירותי אינטרנט לצמיתות, בעקבות התנהלותה הפוגענית.

כאמור, במסגרת ההגבלה ייאסר על אייס לגייס מנויים חודשים לתקופה של ארבעה חודשים, שתחל בעוד 21 יום. מדובר בצעד חריג המהווה הגבלה משמעותית על פעילותה של החברה. במהלך תקופת הבחינה הזו, על החברה יהיה לשפר את איכות השירות שהיא מספקת למנוייה ולצמצם באופן דרמטי את הפגיעה בהם. בסוף תקופת הבחינה יחליט משרד התקשורת, בהתאם לביצועי החברה, האם להסיר את המגבלה, להאריך את תוקפה או לנקוט צעדים נוספים כמו ביטול ההיתר של החברה לאספקת שירותי אינטרנט.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, מסרה: "משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בהתנהלות הוגנת ומתן שירות איכותי לצרכנים. מדובר בצעד דרסטי שצריך לאותת לכלל ספקיות השירות בשוק. לא נאפשר פגיעה בציבור הצרכנים ובאוכלוסיות חלשות בפרט, ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לעצור התנהלות אנטי-צרכנית".