ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי: לא נאפשר פירוק של הקבוצה

דורשים מהנהלת החברה להקים חברה אחת ממוזגת במקום הפיצול למספר חברות

יחיאל שמן, יו"ר ועד החברות-הבנות של בזק / צילום: כדיה לוי
יחיאל שמן, יו"ר ועד החברות-הבנות של בזק / צילום: כדיה לוי

ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי הודיע עם פתיחת המשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי החדש כי הוא דורש להקים חברה אחת מאוחדת לכל החברות-הבנות של בזק, ולא ייתן יד לפירוק הקבוצה.

הנהלת קבוצת אלפא (החברות-הבנות של בזק - פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) מעוניינת להקים שתי חברות ולפרק את בזק בינלאומי, כך שהחטיבה הפרטית שלה תמוזג לתוך yes, ואילו החטיבה העסקית תוקם כחברה נפרדת. במקביל אלפא מעוניינת שפלאפון תרכז תחתיה את פעילות המטות ותמשיך לפעול כחברה עצמאית נפרדת.

בישיבת המשא-ומתן הבהיר ועד העובדים כי בכוונתו להיאבק בכל הכוח בתוכנית השלבים של בזק לפירוק החברות-הבנות, באמצעות השתלטות על פעילויות הליבה, פיטורים המוניים ויצירת מציאות של ביטול הפרדה מבנית.

לדברי העובדים, "משמעות המהלך של ההנהלה היא הכרזה על ריסוק חברות מהטובות במשק, עם המותגים החזקים ביותר, עם המוצרים הטובים ביותר, עם הכי הרבה לקוחות כל אחת בתחום שלה, רק כדי להעביר לבעלים האמריקאים מאות מיליונים שאיתם הם מתכוונים לצאת מהארץ, בזמן שמאות או אלפי עובדים ייכנסו למעגל האבטלה. לא נאפשר להנהלה לרסק את החברות המוצלחות שלהן לטובת הבעלים".

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא הכולל את עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, אמר כי לא יעלה על הדעת שהנהלת החברות פועלת נגד החברות שהיא מנהלת. "הבטיחו לנו שרוצים לבנות פה חברת תקשורת אחת שתתמודד בשוק התקשורת עם המוצרים הטובים ביותר. היום אנחנו מבינים שכל כוונת הסינרגיה היא התייעלות ופירוק לטובת בזק ואקזיט של הקרן האמריקאית. רווח גדול בזמן קצר", אמר.

עוד אמר שמן כי "לנו כעובדי אלפא יש יתרון עצום ועתיד ורוד בתחום האינטרנט, האינטגרציה, הסלולר, הריטייל והטלוויזיה. כל זה מגיע גם עם כוח-האדם הכי איכותי, מסור ומקצועי בענף התקשורת. אבל - וזה אבל גדול - יש לזה מחיר! אנחנו רוצים לראות אופק עסקי והזדמנויות לצמיחה. במקום לנהל שלושה משאים-ומתנים ארוכים ומורכבים ומלחמות בתוך הבית תוך יצירת הפרד ומשול, אפשר לסגור הכול מול נציגות אחת מוסכמת של כל העובדים".