לאומי פרטנרס ויעקובי בשת"פ לקידום תחבורה חכמה

לאומי פרטנרס תשקיע בקבוצה 50 מיליון שקל כהלוואות המירות לקבוצת אחים יעקובי ולחברת הבת אריאל וימאזור • עיקר הכסף מיועד לטובת הרחבה וקידום מערכת ניהול התנועה "פלקון" שתוצב בכבישי ישראל ובעולם

אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן
אמיר ופיני יעקובי / צילום: אריק סולטן

הסכם אסטרטגי נחתם בין לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי לקבוצת אחים יעקובי YSB וחברת הבת שלה אריאל וימאזור. אחים יעקובי דיווחה היום בבורסה כי לאומי פרטנרס תשקיע בקבוצה 50 מיליון שקל כהלוואות המירות לקבוצת אחים יעקובי ולחברת הבת אריאל וימאזור. עיקר הכסף מיועד לטובת הרחבה וקידום מערכת ניהול התנועה "פלקון" שתוצב בכבישי ישראל ובעולם.

פיני יעקובי יו"ר אחים יעקובי ואמיר יעקובי מנכ"ל אחים יעקובי: "השקעת לאומי בקבוצה מהווה הבעת אמון בקבוצה בכללותה ובחזון שלנו וזיהוי הזדמנות בשוק התחבורה החכמה בישראל ובעולם".

חברת אריאל-וימאזור מקבוצת אחים יעקבי YSB מובילה את שוק התנועה בישראל ע"י אספקה, התקנה ואחזקה של מערכות בקרת רמזורים, חניונים ושילוט אלקטרוני, וכן מערכות טלוויזיה במעגל סגור. החברה פיתחה מערכת לבקרת רמזורים (Falcon) המותקנת בערים מרכזיות בישראל, ביניהן ירושלים, באר שבע, הרצליה, אשדוד ורחובות. בנוסף, המערכת מבקרת את התנועה המרומזרת בפרויקטי הרכבת הקלה בירושלים ובערי המרכז (נת"ע). בנת"ע, נבחר הפלקון כמערכת בקרת התנועה הראשית של הקו האדום והקווים הנוספים שיוקמו. המערכת מאפשרת לנת"ע לפקח על כלל הרמזורים אשר נמצאים לאורך הקווים כאשר אלו עוברים במספר רב של ערים. המערכת, משמשת בפועל כמערכת בקרת תנועה מטרופולינית כאשר כל עיר מנהלת את הרמזורים שבתחומה ונת"ע את כלל המערכת. לצד הפלקון, מבצעת אריאל וימאזור את פרויקט ההקמה והאחזקה של הצמתים המרוזמרים עצמם בקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. פרויקט זה כולל גם אספקת מערכות טלוויזיה במעגל סגור, מערכות תקשורת ו"חליפת" הגנת סייבר.

תוכנת ה- FALCON נבחרה ע"י הרשויות ורשויות התחבורה בישראל מכיוון שהינה בעלת מאפיינים ייחודיים ביחס לתוכנות מתחרות בעולם. המערכת מאפשרת בקרה של מטרופולין הכולל מספר ערים, ועד מספר רמזורים בודד. מערכת הבקרה יכולה להתחבר לכל בקר וסנסור בכביש ע"י שימוש בפרוטוקולים סטנדרטיים, מה שמאפשר לה גמישות גבוהה להתקנה במדינות רבות בעולם והכל עם צורך מינימאלי בהתערבות בחומרה הקיימת. המערכת יודעת לבצע מגוון סוגים של בקרה, החל מבקרת לוחות זמנים, בקרה סמי אדפטיבית ובקרה אדפטיבית מלאה, תוך הפעלת אלגוריתמים ייחודיים.

אריאל וימאזור החלה כבר בפעולות על מנת לשווקה גם מחוץ לישראל.

יו"ר YSB פיני יעקובי, ומנכ"ל YSB אמיר יעקובי:": קבוצת אחים יעקבי YSB גאה להוביל את מערכת התנועה החכמה בישראל ולהביא את הבשורה בתחום הרמזורים באמצעות חדשנות טכנולוגית. שיתוף הפעולה עם לאומי פרטנרס הינו מהלך אסטרטגי שמקדם צעד נוסף את חזונה של החברה לקידום תנועה חכמה, ירוקה ומתקדמת בכל כבישי ישראל ומחוצה לה.

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס: אנו שמחים על ההזדמנות להשקיע בפעילות התחבורה החכמה של אחים יעקובי באמצעות חברת הבת אריאל וימאזור. נושא ניהול התנועה הוא נושא קריטי ומשמעותי בישראל וברחבי העולם וטכנולוגיות חדשות צפויות להיות מאומצות במדינות רבות בשנים הקרובות. הפעילות הטכנולוגית של אריאל וימאזור באמצעות תוכנת הפלקון ערוכה לספק פיתרונות לעולם התחבורה העתידי.