אמות תשלם 53.5 מיליון שקל על 24 דונם בבית שמש לצורך בניית מרלו"ג

הזכויות נרכשו מחברת י.ד.ע. מניבים, שנשארת בעלת 40% מהזכויות במתחם • הקרקע ממוקמת בכניסה לאזור התעשייה "לביא" • בכוונת הצדדים להקים במשותף מרכז לוגיסטי דו-קומתי, בשטח בנוי כולל של כ-50,000 מ"ר ובגובה של עד 40 מטר

מרלוג אמות בית שמש / צילום: יח"צ
מרלוג אמות בית שמש / צילום: יח"צ

חברת אמות השקעות  הודיעה היום (ב') כי רכשה 60% מקרקע של כ-40.5 דונם בבית שמש, בתמורה לסך של כ- 53.5 מיליון שקל. הזכויות נרכשו מחברת י.ד.ע. מניבים בע"מ (מקבוצת ערן י. ד. החזקות, בבעלות האחים יפרח), אשר נשארת בעלת 40% מהזכויות במתחם.

הקרקע ממוקמת בכניסה לאזור התעשייה "לביא" בבית שמש, בצמוד למחלף החדש, המקשר את אזור התעשייה עם כביש 38. בכוונת הצדדים להקים במשותף מרכז לוגיסטי דו-קומתי, בשטח בנוי כולל של כ-50,000 מ"ר ובגובה של עד 40 מטר.

"לביא" הוא אזור תעשייה ותיק ובו ממוקמים מפעל מנועי בית שמש והמכללה הלאומית לשוטרים. בשנתיים האחרונות החלה עיריית בית שמש בשיווק מגרשי תעשייה ולוגיסטיקה במתחם, ובמקביל החלו עבודות פיתוח להרחבה וחידוש של תשתיות הכבישים, המים, החשמל והתאורה, בעלות כוללת של למעלה מ-100 מיליון שקל.

בין הזוכים במגרשים: חברת מגה אור בבעלות של צחי נחמיאס, אשר רכשה בשותפות עם רמי לוי כ-30 דונם לתעשייה ולוגיסטיקה; חברת טריגריט בבעלות משותפת של קרן ריט 1, שרכשה גם היא למעלה מ-50 דונם לתעשייה ואחסנה.

לטענת דוברות עיריית בית שמש, יש עלייה משמעותית במחירי המגרשים באזור התעשייה "לביא": ב-2019 נמכר דונם לתעשייה במחירים של 1.2-1.6 מיליון שקל. במכרזים האחרונים שהסתיימו באזור נמכר דונם תעשייתי בלמעלה מ-3 מיליון שקל.