לאחר שניצחה במאבק על קרן תמוז: חברת המימון מכלול בדרך להנפקה

ראשי החברה, אורי פז וצבי זיו, שעתידים למזג את נכסי קרן תמוז שבשליטתם לתוך מכלול, מכוונים לשווי של 600-700 מיליון שקל בהנפקה • זאת על בסיס העסקה למיזוג נכסי תמוז תמורת כ-280 מיליון שקל

אורי פז / צילום: שלומי יוסף
אורי פז / צילום: שלומי יוסף

מנהלי קרן תמוז, אורי פז וצבי זיו, רשמו ניצחון במאבק שניהלו מול חברת המימון החוץ בנקאי פנינסולה, שמשכה את צו המניעה ואת התביעה שהגישה בניסיון למנוע את מכירת תיק ההלוואות של הקרן לחברת המימון מכלול.

כעת יוכלו פז וזיו למזג את נכסי תמוז לתוך מכלול, שבה הם מחזיקים, ובכך נסללה הדרך להנפקת מכלול, שראשיה מכוונים לשווי של 600-700 מיליון שקל. הנפקה תתבצע בין היתר על בסיס העסקה למיזוג נכסי תמוז לתוך מכלול תמורת כ-280 מיליון שקל.

החלטת פנינסולה, בראשות מיכה אבני, לסגת מהמהלך שנועד לטרפד את מיזוג תמוז למכלול, התקבלה בתום דיון בביהמ"ש המחוזי בת"א. בדיון השופט מגן אלטוביה המליץ לחברת האשראי, שהייתה שותפה עד לאחרונה לניהולה של תמוז (לצד זיו ופז), לעשות זאת בנימוק כי העסקה למעשה כבר נסגרה, ובפנינסולה קיבלו את הצעת השופט.

בדיון נכח גם נציג ממשרד הכלכלה (שעמד מאחורי הקמת קרן ההלוואות תמוז), שעמדתו תמכה בדעתם של ראשי תמוז ומכלול, מה שחיזק את המלצתו של השופט.

אשראי חוץ בנקאי ליזמים ולחברות בנייה

הסכום אותו תשלם מכלול עבור תי ק ההלוואות של תמוז צפוי לעמוד על כ-280 מיליון שקל, בכפוף להתאמות שיבוצעו בו, שמוערכות בעד כ-10 מיליון שקל לכאן או לכאן. כעת כאמור תוכל מכלול להשלים את המיזוג ולצאת להנפקה, ובקרוב תפרסם טיוטת תשקיף פומבית. 

מכלול היא חברת אשראי חוץ בנקאי הנותנת מימון בליווי סגור ליזמים ולחברות בנייה. היא הוקמה בשנת 2018 על-ידי מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר, אורי פז, בכירה בבנק לשעבר איילת רוסק ויזם הנדל"ן ירון בלנק, בשותפות עם חברת הביטוח כלל. בין מחזיקי המניות שלה נמצא גם צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, שכאמור שותף עם פז לניהולה של קרן תמוז.

תמוז גייסה מאות מיליוני שקלים ממוסדיים ומהמדינה

קרן תמוז, שנקראה בעבר "פנינסולה קרן השקעות לצמיחה לעסקים בינוניים", היא שותפות מוגבלת שזכתה בשנת 2016 במכרז של משרדי הכלכלה והאוצר, להקמת קרן שמטרתה להעניק מימון לעסקים בינוניים. השותפות, שגייסה מאות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים ומהמדינה, נוהלה עד לאחרונה על-ידי שותף כללי שההחזקות בו התחלקו בין פז (כ-65%), פנינסולה (כ-20%) וזיו (15%).

לאחרונה, כאמור, הפרידו הצדדים כוחות, ופנינסולה שיצאה מניהול הקרן פעלה לרכוש בעצמה את תיק האשראי של תמוז, ואף הגישה הצעה גבוהה יותר ממכלול, שהתבססה על שווי של 290 מיליון שקל לתיק. אולם פז וזיו דחו את ההצעה.