קבוצת דלק הבטיחה גיוס של כ-450 מיליון שקל בהנפקת סדרת האג"ח החדשה

הקבוצה הבטיחה גיוס של לפחות 446 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה ל"ה החדשה, שיובטחו בשעבוד על יחידות ההשתתפות של שותפות דלק קידוחים • מניית החברה עולה בתגובה לדיווח

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק / צילום: תמר מצפי
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק / צילום: תמר מצפי

קבוצת דלק הבטיחה גיוס של לפחות 446 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה ל"ה החדשה, שיובטחו בשעבוד על יחידות ההשתתפות של שותפות דלק קידוחים. במסגרת המכרז המוסדי המקדים שנערך אתמול, נרשם ביקוש יתר לרכישת אג"ח ל"ה בהיקף כולל של כ-538 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרה ל"ה אינן צמודות למדד כלשהו ועתידות להיפרע בחמישה תשלומים לא שווים בין סוף שנת 2023 לסוף שנת 2027. משך החיים הממוצע (מח"מ) של אג"ח ל"ה עומד על 4.2 שנים ובמסגרת המכרז המוסדי נקבע שער הריבית של האג"ח על 7.5%.

שער ריבית זה עשוי להשתנות במסגרת המכרז הציבורי, שעתיד להתקיים ביום ה' השבוע ושבסיומו ייקבע היקפה הסופי של ההנפקה. קבוצת דלק מחזיקה באופן ישיר בכ-54% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, שעוסקת בחיפוש והפקה של גז ממאגרים בים התיכון.

כ-40% מיחידות השתתפות אלו, בעלות שווי שוק של כ-2.44 מיליארד שקל, משועבדות לסדרות האג"ח הלא מובטחות של קבוצת דלק. היתרה, בשיעור של 14% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים בעלות שווי שוק של 865 מיליון שקל, נקיות משעבוד ואותן מייעדת קבוצת דלק כביטחונות לגיוסי חוב חדשים.

הגיוס גדול מההערכות הראשוניות

עפ"י שטר הנאמנות של סדרת אג"ח ל"ה, יעמוד יחס החוב לבטוחה על 100% (1:1), כך שלאחר השלמת הנפקת הסדרה ישועבדו לטובת מחזיקי סדרה ל"ה יותר ממחצית מיחידות השתתפות אלו. עם זאת, בידי קבוצת דלק יוותרו יחידות השתתפות חופשיות של דלק קידוחים בהיקף של כ-400 מיליון שקל שיאפשרו את הרחבת הסדרה או לחילופין נטילת הלוואות ממקורות אחרים.

יש לציין כי בתזרים המזומנים החזוי שפרסמה קבוצת דלק בסוף החודש שעבר, העריכה החברה כי תגייס בשנתיים הקרובות 510 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב המובטחות בשעבוד על יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים. בחברה העריכו אז גיוס של 260 מיליון שקל ב-2021 ועוד 250 מיליון שקל ב-2022, כך שגיוס מרבית הסכום כבר כעת מהווה הישג והצלחה לחברה.

מדובר גם בגיוס הראשון שמבצעת קבוצת דלק מזה כשנתיים והראשון שהיא מבצעת לאחר ההסדר עם מחזיקי האג"ח הלא מובטחות שסוכם לפני כשנה. בתגובה להודעה עולה מניית קבוצת דלק ב-1.8% למחיר המשקף לחברה שווי של 3.4 מיליארד שקל.