תקציב חצי חינם בהיקף 10 מיליון שקל עובר לפרסום HapPpy

לפני כן טופל התקציב מאז 2015 בידי ראובני-פרידן • במסגרת המהלך מתקשרת הרשת עם חיים כהן כפרזנטור למשך שנתיים

רפי טל וכרמל כמאל אבוזלף, מייסדי משרד הפרסום HapPpy / צילום: טובי הררי
רפי טל וכרמל כמאל אבוזלף, מייסדי משרד הפרסום HapPpy / צילום: טובי הררי

לקראת חג שבועות עלתה לאוויר פרסומת של רשת הקמעונאות חצי חינם בכיכובו של השף חיים כהן. על הקמפיין היה חתום משרד הפרסום HapPpy, המזוהה עם פרסום דיגיטלי. עתה מתברר כי לא מתברר בשיתוף-פעולה נקודתי, וגם לא חיבור לצורך דיגיטל בלבד. לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של חצי חינם, בהיקף של 10 מיליון שקל, עבר בתחילת יוני ממשרד הפרסום ראובני-פרידן למשרד הפרסום HapPpy.

ראובני-פרידן טיפל בתקציב חצי חינם מאז 2015 והיה למעשה משרד הפרסום הראשון עימו עבדה הרשת באופן ממוסד. לפני כן הרשת כמעט ולא עבדה באמצעות משרד פרסום, ועיקר מהלכי הפרסום שלה נעשו באופן עצמאי.

מאחר שלא מדובר ברשת בפריסה ארצית, אלא ברשת שסניפיה מפוזרים כולם במרכז הארץ, עיקר הפרסום לאחר המעבר לראובני-פרידן התמקד בפרסום שיכול לתת מיקוד מקומי כמו רדיו (ג'ינגל קליט שמושמע לעתים קרובות), שילוט, עיתונות, דיגיטל וכדומה. עם זאת, בימיו של ראובני-פרידן עלתה הרשת לראשונה גם עם פרסום בטלוויזיה.

בתקופה בה התקציב טופל בראובני-פרידן, השפה הפרסומית של חצי חינם עשתה קפיצה מקצועית, אבל עד עתה בחרו שם לא לעבוד עם פרזנטור קבוע, כך שהחיבור עם חיים כהן זו הפעם הראשונה שחצי חינם בוחרת במהלך מסוג זה. ההתקשרות עם כהן היא למשך שנתיים, והחיבור נעשה בעיקר בשל העממיות עימה כהן מזוהה ובשל החיבור המקצועי שלו לטריות.

החלטה של רשת מזון להעביר את תקציב הפרסום שלה ממשרד גדול למשרד חדש וקטן יחסית איננה טריוויאלית. פרסום HapPpy הוקם לפני חמש שנים על-ידי רפי טל וכרמל כמאל אבוזלף, והוא מטפל בתקציבי פרסום, דיגיטל וסושיאל של לקוחות מובילים במשק כמו בנק הפועלים ואפליקציית bit, אלטמן, רשת rebar, רשת באג, פלטפורמת המתנות buyme, רשת בנא משקאות, מותג המוניות yango, רקיט בנקיזר, אתר וואלה, פספורטוגו, קבוצת קרן אריסון ועוד.

רשת חצי חינם הוקמה בתחילת שנות ה-90', והיא מפעילה כיום 7 סניפים ונמצאת בבעלות משפחת שלום ומשפחת קופרלי.