קרן פימי צפויה למכור עוד מניות גילת תמורת כ-38 מיליון דולר

פימי חתמה על הסכם עם קרדיט סוויס במסגרתו ימכור הבנק כרבע מההחזקה של הקרן בגילת ב"מכירה עיוורת"

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

קרן פימי בדרך לצמצם את ההחזקה שלה במניות גילת. לאחר שבפברואר האחרון הקרן מכרה מניות גילת תמורת 58.5 מיליון דולר, היא דיווחה אתמול על הסכם עליו חתמה עם בנק קרדיט סוויס למכירה של עד כ-3.8 מיליון מניות נוספות, שמהוות כרבע מההחזקה של הקרן בגילת.

גילת, המנוהלת על-ידי עדי צפדיה, מספקת פתרונות ושירותים בתחום התקשורת הלוויינית והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 575 מיליון דולר. קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, רכשה לראשונה מניות גילת בשנת 2012 והגדילה את החזקתה בחברה בהמשך. בסך הכול היא השקיעה ברכישת המניות 81.3 מיליון דולר (לפי מחיר ממוצע של 4.33 דולר למניה) ולאורך השנים היא קיבלה מהחברה דיבידנד בגובה 20.3 מיליון דולר, וכאמור מכרה מניות ב-58.5 מיליון דולר לפני 4 חודשים. המכירה הייתה אז במחיר של 15 דולר למניה, גבוה מהמחיר הנוכחי של גילת שעומד על כ-10.2 דולר.

ההסכם של פימי עם קרדיט סוויס הוא לפי סעיף 10b5-1 - כלומר "מכירה עיוורת": הבנק ימכור עד 3.8 מיליון מניות גילת בהן מחזיקה פימי לפי שיקול דעתו, ולקרן לא תהיה השפעה על המכירות בשוק. מכירה עיוורת נועדה למנוע מבעלי עניין בחברה למכור מניות בתקופה שבה יש להם מידע עודף על פני שאר המשקיעים בשוק.

במחיר הנוכחי של מניית גילת, מדובר על מכירה של מניות בשווי כולל של 38.4 מיליון דולר. שווי ההחזקה הנוכחי של קרן פימי במניות גילת הוא כ-152 מיליון דולר.