חברת האשראי החוץ בנקאי מלרן רוכשת 40% מחברת מקבילה בארה"ב תמורת כ-18.7 מיליון דולר

החברות חתמו על מזכר הבנות, במסגרתו קיבלה מלרן אופציות להגדלת אחזקותיה בחברה האמריקאית עד ל-100% במהלך 4 השנים הבאות • במקביל מלרן תנפיק לבית ההשקעות מור אג"ח בהנפקה פרטית בהיקף של כ-50 מיליון שקל

ריאן מואנד - מלרן פרויקטים / צילום: יונתן בלום
ריאן מואנד - מלרן פרויקטים / צילום: יונתן בלום

חברת האשראי החוץ בנקאי מלרן  חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 40% מחברת אשראי צרכני הפועלת בשוק בארה"ב. מלרן תזרים אל החברה האמריקאית סכום של כ-18.7 מיליון דולר, ובכך תביא להגדלת הונה של החברה הנרכשת, הפועלת בתחום האשראי הצרכני, ללקוחות פרטיים בתחום הקמעונאות.

במסגרת ההסכמות בין הצדדים, קיבלה מלרן, הנסחרת סביב 281.5 מיליון שקל, גם אופציות להגדלת אחזקותיה בחברה האמריקאית עד ל-100% במהלך 4 השנים הבאות, וזאת על פי מנגנון התאמת שווי שנקבע בין הצדדים. יצוין, כי השלמת העסקה כפופה עדיין לבדיקת נאותות ואישורים, כמקובל.

מ.ל.ר.ן פרויקטים ומסחר פועלת בתחום מתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, עם התמחות במגזר הערבי-ישראלי. מנכ"ל החברה ובעל השליטה בה (60.4%) הוא מואנד ריאן. יו"ר החברה הוא דוד גרנות שבעברו כיהן, בין היתר, כמנכ"ל הבנקים דיסקונט, איגוד והבינלאומי, וכן כיו"ר ועדת האשראי בהראל ביטוח.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות מימון בסך של כ-15.3 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-5.2 מיליון שקל. תיק האשראי של החברה צמח במהלך הרבעון ל-386 מיליון שקל, עלייה של כ-18% בהשוואה ל-327 מיליון שקל בסוף שנת 2020. ההון העצמי של החברה בסוף הרבעון הסתכם בכ-113.4 מיליון שקל.

תנפיק אג"ח ב-50 מיליון שקל

במקביל, דיווחה היום מלרן על הנפקה פרטית של איגרות חוב בהיקף של כ-50 מיליון שקל למור בית השקעות. נכון להיום מור הינה כבר בעלת עניין במלרן, עם אחזקה של כ-8.8% מהון החברה. במלרן מציינים כי תמורת ההנפקה צפויה לתמוך בהמשך התרחבות הפעילות העסקית של מלרן בישראל.

ההנפקה הפרטית תבוצע לפי מחיר של 102.6 אג' לכל שקל אגרות חוב, ובתמורה כוללת של 51.3 מיליון שקל. ההנפקה כפופה למספר תנאים, דוגמת קבלת אישור מחברת הדירוג מעלות לפיו הנפקת אגרות החוב הנוספות לא תוביל לפגיעה בדירוג אגרות החוב סדרה ב', כפי שהוא ערב ההנפקה הפרטית, דהיינו, דירוג +ilBBB באופק יציב.

מואנד ריאן, מנכ"ל מלרן פרויקטים: "מלרן בוחנת מזה זמן אפשרויות שונות להרחבת פעילותה מעבר לים. לאחרונה איתרנו הזדמנות לרכישה של חברה הפועלת בשוק בארה"ב שאני צופה שתיצור למלרן יתרונות אסטרטגיים. אנו מצויים בשלבים מוקדמים של הבדיקות הנדרשות לצורך השלמת העסקה, שמטרתה לפתח זרוע פעילות בתחום האשראי הצרכני בחו"ל, שתתפתח לצד הפעילות הצומחת שלנו בשוק הישראלי".