ליברמן בירך על הדיון בחוק הגיוס - שבכלל לא התקיים

"היום חוק הגיוס מגיע לאישור הממשלה אחרי שנידון בבג"ץ אין ספור פעמים ואחרי כ-8 דחיות": ליברמן פרסם הודעת ברכה על העלאתו של החוק לממשלה, אולם בדיקה העלתה כי הצעת החוק הזו לא מופיעה • הצעת החוק הייתה אחד הגורמים המכריעים בהחלטת ליברמן לפני שנתיים להתפטר ממשרד הביטחון ובהקדמת הבחירות

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner

שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם הודעת ברכה על העלאתו של חוק הגיוס של משרד הביטחון מ-2018 בישיבת הממשלה היום, אלא שהחוק לא מופיע בסדר היום ולא עלה. ליברמן כתב "היום חוק גיוס בני הישיבות בא לישיבת הממשלה, אנחנו סוגרים מעגל ועושים צדק היסטורי. מדובר על אותו חוק שגיבשו משרד הביטחון וצה"ל בתקופתי כשר הביטחון, אותו חוק שביולי 2018 עלה לאישור הכנסת ואחר כך טורפד. היום החוק מגיע לאישור הממשלה אחרי שנידון בבג"ץ אין ספור פעמים ואחרי כ-8 דחיות".

אלא שבדיקה בסדר היום של הממשלה העלתה כי הצעת החוק הזו לא מופיעה, וגם בירור עם מזכירות הממשלה, ועם משרד הביטחון האמור להביא את ההצעה, העלה תוצאה דומה. במשרד הביטחון אומרים: "אנחנו עובדים על זה - יוגש בקרוב, ובמקביל פועלים למתן תשובה לבג"ץ".

נזכיר כי החוק הוכן על ידי ועדה מקצועית של משרד הביטחון ונועד להחליף את החוק הקודם שנפסל על ידי בג"ץ. המפלגות החרדיות הסכימו לאשרו בתחילה, אך אחר כך התחרטו וטרפדו את העלאתו לאישור סופי בכנסת. המהלך הזה היה אחד מהמכריעים בהחלטת ליברמן להתפטר ממשרד הביטחון ובהקדמת הבחירות, וחשוב מכך - בהחלטתו שלא לשוב לממשלות נתניהו והחרדים. העמדה הזו מנעה הקמת ממשלות ימין בשנתיים האחרונות והובילה בסופו של דבר לממשלה הנוכחית.

מה שכן מופיע על סדר היום הוא התיקון לחוק שירות הביטחון - העוסק בפטור מגיוס לנשים מטעמי דת, ובו הקשחת הבדיקות והתהליכים למתן הפטור לנערות המצהירות כי לא יתגייסו מטעמי אמונה דתית.