שובם של אפס דמי הניהול: קסם מפחיתה דמי ניהול ב-20 קרנות

חברת קרנות הנאמנות מבית אקסלנס הודיעה על הצעד שיהיה בתוקף עד לסוף שנת 2022 • מדובר בקרנות שחלקן אקטיביות, חלק קרנות סל וחלקן מחקות, למעט קרנות בהן מעורבים מנהלי השקעות חיצוניים

אבנר חדד - מנכ"ל ומייסד קסם קרנות ETF מבית אקסלנס / צילום: איל יצהר
אבנר חדד - מנכ"ל ומייסד קסם קרנות ETF מבית אקסלנס / צילום: איל יצהר

חברת קרנות הנאמנות קסם הודיעה על הפחתה והקפאה של דמי הניהול בחלק מהקרנות שבניהולה. המהלך שתחילתו ב-1 ביולי, צפוי להיות בתוקף עד סוף 2022.

במסגרת המהלך של הקפאת דמי הניהול, קסם, המנוהלת על ידי אבנר חדד והיא חלק מבית ההשקעות אקסלנס המנוהל על ידי חנה הולנדר, מתחייבת להפחתה של דמי ניהול בשש קרנות אקטיביות ל-0%, תוך שתישא בעצמה בעלות דמי ההפצה לטובת בעלי היחידות, כך שהלקוח אינו משלם דמי ניהול לקסם. בסיום התקופה, בסוף שנת 2022 יוחזרו דמי הניהול לכל היותר לשיעורם המקורי למעט בקרן אחת.

כמו כן, הפחיתה קסם את דמי הניהול בשבע קרנות סל ובשבע קרנות מחקות פתוחות נוספות, לשיעור של 0%, עד סוף תקופת ההתחייבות.

זו לא הפעם הראשונה בה חברות המנהלות קרנות נאמנות מפחיתות לאפס את דמי הניהול. הראשון לעשות זאת היה בית ההשקעות פריזמה, שתחת ניהולו של דב קוטלר, כיום מנכ"ל בנק הפועלים, הוריד את דמי הניהול בשנת 2008 בקרנות הכספיות. בשנת 2019 עשו זאת קסם עצמה כשהשיקה חמש קרנות סל עם אפס דמי ניהול, ופסגות שהשיק חמש קרנות מחקות עם אפס דמי ניהול. עוד קודם לכן באותה שנה עשו זאת אי.בי.אי והראל עם קרנות מחקות שעקבו אחרי מדדים בארצות הברית.

בנוסף לקרנות בהן הפחיתה את דמי ניהול לאפס, התחייבה עתה קסם שלא להעלות דמי ניהול עד לתום שנת 2022, ביותר מ-340 קרנות שבניהולה: קרנות אקטיביות, קרנות סל וקרנות מחקות. זאת, למעט בקרנות בניהול השקעות חיצוני או בשיתוף פעולה עם מנהלים חיצוניים.

כיום, מנהלת קסם כ-51 מיליארד שקל ביותר מ-360 קרנות נאמנות. בקסם מחפשים בתקופה האחרונה דרכים שונות לצמוח, כאשר בין היתר עשתה החברה ניסיון לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות של פסגות, אשר נמכרו בסופו של דבר לרני צים באמצעות חברת וואליו קפיטל שבבעלותו.

אבנר חדד, מנכ"ל קסם מבית אקסלנס: "המהלך נועד לתת הזדמנות למשקיעים וזאת נוכח אי הוודאות בשווקים, סביבת הריבית הנמוכה, התשואות באפיקים השונים ורפורמת צמצום הקרנות שקסם אימצה".