פיוניר תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק בעקבות השלמת המיזוג ל-SPAC בשווי 3.3 מיליארד דולר

המיזוג בין פיוניר ל-SPAC כלל התחייבות השקעה בהיקף של 300 מיליון דולר מצד וולינגטון, פילדיטי ומשקיעים נוספים • חברת ה-SPAC הממזגת לתוכה את פיוניר היא אחת מהחברות שבהובלת בטסי כהן, מהדמויות הבולטות בתחום

השקעות ספאק / צילום: Shutterstock
השקעות ספאק / צילום: Shutterstock

חברת הפינטק פיוניר (Payoneer), שפיתחה פלטפורמת תשלומים ומסחר, תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול PAYO ולפי שווי של 3.3 מיליארד דולר, לאחר שהשלימה את המיזוג לחברת ה- SPAC האמריקאית FTAC Olympus Acquisition. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן פעילות קיימת תוך פרק זמן מוגדר מראש.

המיזוג בין פיוניר ל-SPAC כלל התחייבות השקעה בהיקף של 300 מיליון דולר מצד וולינגטון, פילדיטי ומשקיעים נוספים. חברת ה-SPAC הממזגת לתוכה את פיוניר היא אחת מהחברות שבהובלת בטסי כהן, מהדמויות הבולטות בתחום.

"אנחנו נרגשים להיות חברה ציבורית ולאחד כוחות עם בטסי כהן וכל הצוות", אמר סקוט גאליט, מנכ"ל פיוניר. "במהלך 15 השנים האחרונות, בנינו פלטפורמה גלובלית שמיליוני לקוחות משתמשים בה וסומכים עליה ברחבי העולם, החל מיזמים שאפתניים וכלה במגוון המותגים המובילים בעולם. המעבר לשוק הציבורי הוא צעד חשוב במסע שלנו לספק לכל עסק, בכל שוק, את הטכנולוגיה, הקשרים והביטחון לממש את הפוטנציאל שלהם".

בטסי כהן, יו"ר FTAC Olympus Acquisition, מסרה: "צוות פיוניר מיקם את החברה בצורה מדהימה כדי להרוויח מהתרחבות המסחר העולמי, ואנו גאים להיות שותפים לתהליך ההנפקה, ובשלבים הבאים בצמיחתה. לפיוניר הון רב שנועד להרחיב את חבילת השירותים הרחבה ממילא שלהם, הן באופן אורגני, על ידי העמקת קשרי הסוחרים הקיימים והן על ידי המשך בניית שירותים חדשים, ובאמצעות רכישות אסטרטגיות".

פיוניר הוקמה ב-2005 על ידי יובל טל ויניב צ'צ'יק. בין המשקיעים בה נמצאים TCV, Susquehanna Growth Equity, וולינגטון, ויולה ונצ'רס ו-Temasek. לאחרונה נודע כי אחד המשקיעים בחברה הוא ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, שהשקיע בחברה בתחילת דרכה סכום שמוערך בכמה מאות אלפי שקלים וצפוי לאקזיט של כמה מיליוני דולרים. ככל הידוע, ויולה השקיעה בפיוניר 16 מיליון דולר בלבד עד כה ונהנית ממכפיל של יותר מ-22 על ההשקעה. במקביל היא השקיעה גם באיירון סורס, שצפויה להתחיל להיסחר מחר, שם היא נהנית ממכפיל של פי 50 על ההשקעה.

אבי זאבי, שותף בוויולה ונצ'רס ויו"ר פיוניר, אמר היום כי "זהו רגע של גאווה, חברה שבה השקענו בשלב כה מוקדם ומזה כ-13 שנה אני מלווה אישית כיו"ר, יוצאת לדרכה כחברה ציבורית. פיוניר היא ספינת הדגל של הפינטק הישראלי. שילוב נדיר של חדשנות טכנולוגית עם שירות פיננסי שהצליחה היכן שהרבה מותגים פיננסיים נכשלו - להפוך למותג אמין ואהוד על ידי מיליוני משתמשים בעולם. למרות הצמיחה המהירה, שהביאה אותה להכנסות של מאות מיליוני דולרים, פיוניר מעולם לא אבדה את הDNA- היזמי והמשפחתי שלה ובזה טמון סוד הצלחתה. הפיכתה לחברה ציבורית מעמידה אותה בעמדת זינוק להמשיך ולגדול הן בצורה אורגנית והן באמצעות רכישות פוטנציאליות".