3.2 מיליון דולר לפתרונות סלולר באפריקה: שיתוף הפעולה החדש של חלל תקשורת

חלל תשקיע בחברה מקנדה המספקת פתרונות תקשורת מבוססי לוויין שמאפשרים פריסת אתרים וכיסוי באזורים מבודדים - ותקבל בתמורה 9.3% ממניותיה • פוטנציאל ההכנסות השנתי: 2-3 מיליון דולר

לוויין עמוס 17 / צילום: יח"צ
לוויין עמוס 17 / צילום: יח"צ

חברת חלל תקשורת  דיווחה הבוקר (ג') כי תרחיב את פעילותה באפריקה באמצעות השקעה בחברה קנדית המספקת פתרונות תקשורת מבוססי לוויין למפעילים סלולריים. חלל תשקיע 4 מיליון דולר קנדי (3.2 מיליון דולר ארה"ב) בחברת NuRAN Wireless ותקבל בתמורה 9.3% ממניות החברה הקנדית.

ההשקעה תתבצע במסגרת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין חלל לבין החברה הקנדית, שפתרונותיה למפעילים סלולריים מאפשרים פריסת אתרים יעילה וכיסוי רשת באזורים מבודדים המוגבלים בתשתיות. במסגרת שיתוף הפעולה, תקבל חלל בלעדיות באספקת שירותים מנוהלים וקיבולת לוויינית בפרויקטים שלNuRAN Wireless באפריקה.

לאחרונה התקשרה NuRAN Wireless עם מפעילים סלולריים (MNO) מקבוצת אורנג' בקמרון ורפובליקה הדמוקרטית של קונגו, בחוזה רחב היקף וארוך טווח להרחבת כיסוי הרשת הסלולרית באמצעות לוויין. מרבית השירותים המנוהלים והקיבולת הלוויינית בפרויקטים אלה, וכן כל הפרויקטים העתידיים של NuRAN ימומשו מעתה על ידי חלל באמצעות הלוויין הדיגיטלי החדש שלה עמוס-17, אשר לו יתרונות ביבשת אפריקה.

פוטנציאל הכנסות: 3 מיליון דולר בשנה

פוטנציאל ההכנסות לחלל תקשורת משתי עסקאות אלו מוערך בטווח של 2-3 מיליון דולר בשנה, ומותנה בקצב התקדמות הפרויקטים. ההסכם משתלב באסטרטגיית חלל תקשורת, אשר שמה לה כמטרה לבסס את מעמדה כמובילת שוק באספקת שירותי תקשורת מבוססי לוויין באפריקה ולהטמיע פתרונות ייחודיים וטכנולוגיים המותאמים לשווקי היעד, כולל השקעה ושתופי פעולה עם חברות להן טכנולוגיות ייחודית.

לדברי חלל, המהלך מסייע לאסטרטגיית החדירה לשוק הטלקום והסלולר באפריקה וזאת על-ידי אספקת פתרונות וסל שירותים מורחב מעבר לקיבולת לוויינית. שירותים אלה כוללים, בין השאר, אפיון, תכנון, הקמה ותפעול של שירותי תקשורת מתקדמים.

דן זיצ'ק מנכ"ל חלל תקשורת, אמר כי "המיזם מהווה צעד נוסף של חלל תקשורת בגישור הפער הדיגיטלי ביבשת אפריקה. היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של הלוויין המתקדם עמוס-17 לצד הפתרונות של NuRAN Wireless מוציאים לפועל את מחויבותה של חלל-תקשורת למתן שירותים לאזורים בעלי תשתית מוגבלת ביבשת אפריקה. אנו מצפים לחזק ולהרחיב את הפעילות שלנו באפריקה בדגש על פתרונות תקשורת למפעילים סלולריים".

השליטה תעבור לחברה הונגרית

חלל-תקשורת עוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה, באמצעות הלוויינים עמוס-3 ועמוס-7 והלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס-17. לקוחות חלל תקשורת כוללים, בין היתר, חברות המספקות טלוויזיה רב-ערוצית, ערוצי טלוויזיה, רשויות מדינה הנזקקות ללוויין תקשורת להעברת מידע לסוגיו, חברות העוסקות בהעברת מידע, טלפוניה ואינטרנט בפס-רחב, ועוד.

מוקדם יותר החודש דיווחה חללה, כי התקשרה במכתב כוונות לא מחייב למכירת השליטה בה לחברת התקשורת ההונגרית 4iG. עפ"י מזכר ההבנות, תקצה חלל תקשורת 51% ממניותיה לחברה ההונגרית, בתמורה להשקעה של 215 מיליון שקל במזומן.

ההשקעה תבוצע לפי מחיר של 8.5 שקלים למניית חלל תקשורת, המשקף פרמיה של 46% ביחס למחיר המניה טרם פרסום העסקה. העסקה משקפת לחלל שווי של 205 מיליון שקל לפני הכסף, או 420 מיליון שקל לאחר השלמת העסקה (אחרי הכסף).

חברת 4iG היא חברה ציבורית הונגרית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך של בודפשט ועוסקת בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת. החברה ההונגרית נמצאות בשליטתו של Jászai Gellért.

העסקה כפופה להשלמת המשא ומתן בין הצדדים ולחתימה על הסכם השקעה מחייב. כמו-כן, תותנה השלמת העסקה בבדיקת נאותות, בקבלת אישורים רגולטוריים ובראשם אישור משרד התקשורת הישראלי, וכן באישור אסיפת בעלי המניות של חלל-תקשורת.